Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będzie podniesienie prędkości na trasie Jarocin – Gniezno

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
19-05-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będzie podniesienie prędkości na trasie Jarocin – Gniezno
W tym roku PKP PLK planują prace podnoszące prędkość na linii kolejowej łączącej Jarocin z Wrześnią i Gnieznem. Wielkopolski samorząd od podniesienia prędkości uzależnia reaktywację na tej trasie połączeń pasażerskich.

– Planujemy w 2014 r. wykonać na linii kolejowej nr 281, na odcinek Jarocin-Września-Gniezno roboty polegające na wymianie podkładów, na długości ok. 8 km toru. W wyniku tych prac podniesiona zostanie prędkość jazdy pociągów z 30 na 60 km/h – informuje „RK” Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK.

Odcinek, na którym przeprowadzone zostaną prace, znajduje się pomiędzy Jarocinem i Wrześnią. Po wykonaniu tych prac, prędkości maksymalne na trasie Jarocin – Gniezno wynosić będą 50-80 km/godz.

Anna Parzyńska-Paschke, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego Woj. Wielkopolskiego, mówiła nam niedawno, że władze województwa rozpatrują wznowienie przewozów na tej trasie, w przypadku poprawy parametrów technicznych linii i zapewnienia środków w budżecie województwa.

Ruch pasażerski na tej trasie został zawieszony w grudniu 2012 r. (rok wcześniej liczbę pociągów zmniejszono z 4 do 1 pary). W maju 2013 r. przywrócone zostało kursowanie pociągów (2 par w dni robocze) z powodu zamknięcia mostu w miejscowości Nowe Miasto nad Wartą (na drodze krajowej nr 11). Połączenia cieszyły się jednak niewielkim zainteresowaniem podróżnych i po kilku tygodniach zostały z powrotem zawieszone.

Linia kolejowa nr 281 (w tym odcinek Jarocin-Września-Gniezno) przewidziana jest, w Dokumencie Implementacyjnym do „Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku)”, do modernizacji po 2016 r.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dworzec gnieźnieński do końca roku 2012 zyska nowe oblicze

Infrastruktura

Dworzec gnieźnieński do końca roku 2012 zyska nowe oblicze

Wiktor Koliński, Urząd Miasta w Gnieznie, 3 listopada 2010 03 listopada 2010

Bronią połączeń Gniezno-Jarocin

Pasażer

Bronią połączeń Gniezno-Jarocin

jm, Rynek Kolejowy 05 grudnia 2012

Powrót pociągów Gniezno – Jarocin?

Pasażer

Powrót pociągów Gniezno – Jarocin?

Paweł Rydzyński 15 maja 2014

Zobacz również:

Dworzec gnieźnieński do końca roku 2012 zyska nowe oblicze

Infrastruktura

Dworzec gnieźnieński do końca roku 2012 zyska nowe oblicze

Wiktor Koliński, Urząd Miasta w Gnieznie, 3 listopada 2010 03 listopada 2010

Bronią połączeń Gniezno-Jarocin

Pasażer

Bronią połączeń Gniezno-Jarocin

jm, Rynek Kolejowy 05 grudnia 2012

Powrót pociągów Gniezno – Jarocin?

Pasażer

Powrót pociągów Gniezno – Jarocin?

Paweł Rydzyński 15 maja 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5