Od 1 marca pociągi wrócą do Zamościa - po długich negocjacjach ministerstwo nakazało w zeszłym roku uruchomić połączenie TLK przez Stalową Wolę do Krakowa i Wrocławia. Jak pisze "Dziennik Wschodni" PKP Intercity rozważa wprowadzeniem do rozkładu pociągu relacji Lublin–Zamość.
Możliwy jest jeszcze jeden scenariusz zakładający, że takie połączenie na wniosek marszałka województwa uruchomi spółka Przewozy Regionalne, wysyłając w tę trasę nowy szynobus. Ustaliliśmy również, że zarządzające torami Polskie Linie Kolejowe przygotowały nawet symulację rozkładu jazdy dla takiego połączenia i namawiają samorząd województwa do tego, by rozważył uruchomienie takiego pociągu. Szynobus zatrzymywałby się tylko na wybranych stacjach, dzięki czemu całą trasę pokonywałby w godzinę i 50 minut. To czas znacznie dłuższy od tego, którego potrzebują busy, ale za to krótszy od czasu przejazdu części autobusów PKS, które z Lublina do Zamościa jadą nawet 2 godziny i 40 minut. Czas przejazdu skrócił się dzięki modernizacji linii z Lublina do Zamościa - informuje "Dziennik Wschodni".