W Radomiu wybudowany zostanie kolejny, nowy przystanek kolejowy. Będzie on zlokalizowany pod wiaduktem drogowym w ciągu ulicy Żeromskiego – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
PKP PLK poinformowała, że w Radomiu wybudowany zostanie kolejny, nowy przystanek kolejowy. Będzie zlokalizowany pod wiaduktem drogowym w ciągu ulicy Żeromskiego. Budowa przystanku ma zostać wykonana w latach 2020-21, równolegle z remontem wiaduktu drogowego. Ledwie przed rokiem,
gdy inwestycję proponował m.in. poseł Andrzej Kosztowniak, Ministerstwo Infrastruktury uważało to za bezcelowe.
Jak informuje PLK, zaplanowano przystanek wyspowy z dwoma krawędziami. Schody i winda zostaną wybudowane przez miasto podczas przebudowy wiaduktu drogowego na ulicy Żeromskiego. Obecnie PLK przygotowują się do sporządzenia szczegółowych projektów inwestycji. W ramach prowadzonych prac na odcinku Warka – Radom do 2021 roku w mieście wybudowane zostaną inne nowe przystanki: przy ulicach Żółkiewskiego i Kozienickiej oraz Stara Wola.
2021 zamiast 2012Jak informowaliśmy w lipcu, Rozpoczęcie prac budowlanych na linii nr 8 pomiędzy Czachówkiem a Radomiem
opóźniło się o kilka miesięcy z powodu braku dokumentów. Dopiero 10 marca
wstrzymano ruch z powodu prac. Jeszcze bardziej opóźniły się jednak prace na linii lubelskiej, przez co dwie linie łączące południową część województwa mazowieckiego z Warszawą
są nieprzejezdne w tym samym czasie. PKP PLK wciąż zakłada jednak, że oddanie inwestycji w nowym terminie (połowa 2021 roku) nie jest zagrożone. Pierwotnie linia nr 8
miała być oddana do eksploatacji po modernizacji w 2012 roku, a jeszcze w 2017 roku PLK
miała nadzieję zakończyć inwestycję w 2020 roku. Sam przetarg na odcinek Czachówek Południowy – Warka
trwał jednak aż 15 miesięcy, a na odcinek Warka – Radom
prawie dwa lata.
Jak poinformowała dziś PKP PLK, pomiędzy Czachówkiem a Warką zdemontowano 17 km torów i 19 km sieci trakcyjnej. W Sułkowicach, Krężelu, Michalczewie i Gośniewicach widać już konstrukcje nowych peronów. Zamontowano ponad 300 fundamentów pod nową sieć trakcyjną oraz 200 słupów, bramek i konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej. Obecnie wykonawca wzmacnia grunt pod budowę nowego toru. Prace przy przebudowie pierwszego toru mają potrwać do III kwartału tego roku. Następnie roboty przeniosą się na drugą połowę odcinka, a pociągi będą kursować już po nowym torze. Na odcinku Strzyżyna – Radom zdemontowano już 40 km sieci trakcyjnej na szlaku i przystankach, 4 rozjazdy i około 2 kilometrów torów. Trwają przygotowania do rozbiórek starych peronów. Na placu budowy zgromadzono prawie 100 tysięcy ton kruszywa, 75 tysięcy podkładów, szyny, stalowe elementy słupów trakcyjnych i 12 nowych rozjazdów.
Informacja pasażerska oddzielniePKP Polskie Linie Kolejowe poinformowało dziś, że jeszcze w tym roku planują ogłosić przetarg i wybudować na stacji w Radomiu system dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP). - Na każdej z krawędzi peronu zamontowane zostaną dwustronne wyświetlacze z zegarami. Na peronach i w przejściu podziemnym zainstalowane zostaną infokioski. W tunelu także zainstalowane zostaną wyświetlacze informujące o przyjazdach i odjazdach pociągów. Pasażerowie oprócz informacji wizualnej będą także mogli dowiedzieć się o odjeżdżających pociągach dzięki nowemu systemowi komunikatów dźwiękowych - informuje PLK.
Przypomnijmy, że pierwotnie PKP PLK chciały montować informację pasażerską w
ramach jednego, dużego postępowania, ale z tych planów dwukrotnie nic nie wyszło. Projekt będzie teraz realizowany po kawałku, na początek
ogłoszono przetarg na informację na linii E20 i odcinku linii E30.