PKP Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg na projekt i budowę zupełnie nowego przystanku kolejowego w granicach Nowego Sącza, na linii w kierunku Tarnowa. Jego prawdopodobna nazwa to „Nowy Sącz Gorzków”.
Idea budowy przystanku na dwutorowej w tym miejscu linii 96 nie jest nowa. Takie pomysły pojawiały się już w latach 80-tych, a przypomniane zostały w 2016 roku, podczas dyskusji na temat możliwości stworzenia na Sądecczyźnie namiastki kolei aglomeracyjnej,
o czym pisaliśmy tutaj. Teraz Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg, którego pełna nazwa to „Budowa nowego przystanku Nowy Sącz Gorzków na linii kolejowej nr 96 w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Na oferty firm budowlanych z doświadczeniem przy tego rodzaju inwestycjach PLK czeka do 24 czerwca, o wyborze oferty zdecyduje to, kto przedstawi najtańszą ofertę. Inwestycja ma być zakończona w ostatnim kwartale 2023 roku.
W Gorzkowie powstaną dwa perony – przy każdym z torów linii 96. Będą miały 200 metrów (najdłuższe zespoły trakcyjne obsługujące ten odcinek mają obecnie 90 metrów długości). Tam gdzie obecnie istnieje przejście kolejowo-drogowe kategorii E powstanie przejście podziemne pod torami. Wykonawca sam zdecyduje czy z myślą o rowerzystach, osobach z niepełnosprawnościami i osobami z wózkami dziecięcymi, zbuduje na przystanku pochylnie, czy windy. Perony powstaną przy 86,000-86,200 kilometrze linii, będą miały 76 cm wysokości. Zostaną odpowiednio oznaczone, będą oświetlone, w elementami ułatwiającymi przemieszczanie się osobom niewidomym.