PKP PLK pozyskała decyzję środowiskową dla budowy nowego mostu w Przemyślu, jest też dofinansowanie unijne. Stara konstrukcja, zaprojektowana w biurze Gustave'a Eiffela zostanie zachowana; walczyło o to wielu mieszkańców.
Sprawa przebudowy mostu w Przemyślu ciągnie się już drugą dekadę. W 2016 roku
wielu mieszkańców Przemyśla krytycznie oceniło propozycje urzędu miasta i PKP PLK dotyczące przebudowy mostu. Jednak przez kolejne kilka lat wciąż powracały informacje o planach wyburzenia XIX-wiecznej, kratownicowej konstrukcji. W odpowiedzi mieszkańcy
utworzyli Porozumienie MOST w celu walki o to, by most, zachowany w całości stał się obiektem łączącym funkcje: muzealną, komunikacyjną i rekreacyjną. W sprawie interweniował również m.in. poseł Robert Kwiatkowski.
Będzie nowy most w Przemyślu; na starym droga rowerowa i muzeum
Jak informuje "Rynek Kolejowy" Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, zachowanie starego mostu i postawienie obok nowej konstrukcji, która umożliwi m.in. przejazd pociągów Pendolino, jest już pewne. – W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych, przęsła istniejącego obiektu zostaną w całości zachowane i rozsunięte, a ruch pociągów będzie się odbywał po nowej części mostu – zapewnia.
Według
obecnie obowiązującej koncepcji oba przęsła dotychczasowego mostu zostaną zachowane. Jedno ma być wykorzystane przez miasto Przemyśla na drogę pieszo-rowerową. Drugim zainteresowane jest Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej, chce na nim urządzić ekspozycję.
Są pieniądze, jest decyzja środowiskowaPrzygotowania do budowy są już zaawansowane. PKP PLK otrzymała właśnie decyzję środowiskową. - Opracowana została dokumentacja projektowa na budowę nowego mostu w Przemyślu. Uzyskano decyzję środowiskową. Procedowane jest pozwolenie na budowę. W toku są ostatnie uzgodnienia, m.in. z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków - informuje PKP PLK, zapowiadając rozpoczęcie prac budowlanych w drugiej połowie bieżącego roku. Są już też pieniądze – w październiku ubiegłego roku
podpisano umowę z CUPT na dofinansowanie inwestycji.
Inwestycję na zlecenie PLK zrealizuje konsorcjum Firm w składzie: Intop Warszawa i Sarinż.