PKP PLK ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wykonanie jednoodstępowej dwukierunkowej komputerowej blokady liniowej na przejściu granicznym Terespol – Brześć.
Przejście graniczne prowadzi z polskiego Terespola do dwóch białoruskich stacji: Brest Centralny i Brest Północny. Do obu prowadzą tory o prześwicie 1520 mm i 1435mm, częściowo w formie splotu. Na odcinkach pomiędzy stacjami obsługującymi przejście graniczne może znajdować się tylko jeden pociąg na torach o prześwicie 1425 mm lub o prześwicie 1520 mm. Prędkość rozkładowa pomiędzy stacjami to 30 i 40 km/h. Po realizacji zamówienia mają zostać osiągnięte parametry zgodne z TSI, w tym przede wszystkim prędkość rozkładowa 100 km/h (w stacji Terespol i na szlaku pomiędzy stacjami).
Blokada ma powstać na wszystkich czterech torach; w kierunku stacji Brześć Centralny park Bug w ciągu linii szerokotorowej nr 60 i na linii normalnotorowej nr 2 (o długości 1,35 km) i w kierunku stacji Brześć Północny park Zareczyca w ciągu linii szerokotorowej nr 446 i normalnotorowej nr 453 (o długości 1,65 km). Nowe urządzenia sterowania mają być przystosowane do współpracy z ERTMS p.2
Zamówienie obejmuje m.in. rozbiórkę blokady liniowej półsamoczynnej dwukierunkowej przekaźnikowej, powiązanie nowe blokady liniowej z urządzeniami sterowania ruchem na LCS Terespol i wymianę urządzeń łączności na nowe. Pozwolenia, decyzje administracyjne oraz blokada liniowa i środki łączności będą musiały być zgodne z białoruskimi przepisami i wymogami, choć sama realizacja zamówienia odbywa się według polskiego prawa.
Zamówienie będzie zrealizowane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol”. Inwestycja musi być skoordynowana m. in. z
pracami Trakcji PRKiI na LCS Terespol (w ramach tego samego projektu), z
montażem systemu ERTMS/ETCS p. 2 na linii E20 oraz z opracowywaną
dokumentacją projektową na rozbudowę układu torów 1520 mm na stacji Terespol.