PKP PLK zleca remont nawierzchni kolejowej na linii nr 377 Gniezno Winiary – Sława Wielkopolska. Na razie prace będą prowadzone na odcinku od km 12,350 do km 21,350..
Linia kolejowa nr 377 łączy stację Gniezno Winiary ze stacją Sława Wielkopolska. To alternatywa dla przejazdu linią nr 353 z Gniezna do Poznania przez wyremontowaną linię Poznań – Wągrowiec. Przewozy pasażerskie zawieszono tu w 1995 roku, a pięć lat później –towarowe. W kilka lat po jej zamknięciu przywracający przejezdność remont sfinansował bowiem Operator Logistyczny Paliw Płynnych.
W ubiegłym roku PLK
przeprowadziła pierwszy etap remontu linii na 12-kilometrowym odcinku między stacjami Olekszyn i Stawiany. – Linia kolejowa nr 377 na odcinku od km 12,350 do km 21,350 będzie remontowana jeszcze w tym roku. Wymienione zostaną podkłady i szyny. Pozwoli to na przywrócenie na tym odcinku prędkości 60 km/h – informuje "Rynek Kolejowy" Zbigniew Wolny z PKP PLK. Jak dodaje, celem remontu jest podniesienie prędkości, poprawa bezpieczeństwa i zwiększenie przepustowości linii, z której korzystają przewoźnicy towarowi.
Prace będzie prowadzić spółka ZRK DOM z grupy PLK. Odcinek linii od km 0,000 do 12,350 jest planowany do remontu w 2019 r.