Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będzie kolejna modernizacja linii 410, tym razem aż do Choszczna?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będzie kolejna modernizacja linii 410, tym razem aż do Choszczna?
fot. Halina E.Ciszewska-Czyż, lic. CC BY-SA 3.0Nieczynna stacja kolejowa w Drawnie
Zarządca infrastruktury zauważa potencjał odbudowywanej właśnie linii kolejowej nr 410 w ruchu pasażerskim. W związku z tym rozważa możliwość ponownego remontu, tym razem obejmującego głównie perony i inne elementy niezbędne do przyjęcia podróżnych. Decyzje jeszcze jednak nie zapadły.

Właśnie kończy się remont linii kolejowej nr 410 na odcinku Grotniki Drawskie – Drawno realizowany z uwagi na potrzeby wojska. Obejmuje on m.in. odbudowę toru na sporym odcinku, na którym od lat nie był on utrzymywany i w praktyce nie istniał. W najbliższym czasie zachodniopomorską trasą nie pojadą jednak pociągi pasażerskie, choćby dlatego, że w ramach zleconej przez rząd inwestycji nie będzie żadnych prac obejmujących przystanki.

Zachodniopomorskie wstępnie zainteresowane przewozami

Samorząd województwa poinformował natomiast, że w przyszłości mógłby przywrócić kursy regionalne, ale tylko pod warunkiem remontu kolejnego odcinka linii – z Drawna do Choszczna. Pociągi miałyby wówczas jeździć pomiędzy Złocieńcem a Choszcznem, dowożąc pasażerów do linii magistralnej. Scenariusz ten nie jest wykluczony. – Przygotowujemy się do unijnej perspektywy 2021 – 2027, trwa też aktualizacja Krajowego planu kolejowego do roku 2030 – mówi Bartosz Pietrzykowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, wskazując na potencjalne źródła finansowania robót.

Potwierdza on, że zarządca infrastruktury rozważa przeprowadzenie prac na linii 410 pomiędzy Grotnikami Drawskimi a Choszcznem. Ich podstawowym efektem byłoby dostosowanie trasy do obsługi pociągów pasażerskich. Zadanie objęłoby zatem cały modernizowany aktualnie odcinek z Grotnik Drawskich do Drawna oraz nieczynny fragment Drawno – Choszczno, który nie jest obecnie remontowany, a pozostaje nieprzejezdny.

Czekamy na ostateczne decyzje

Nasz rozmówca podkreśla, że ostateczne decyzje w sprawie remontu jeszcze nie zapadły. PKP PLK muszą bowiem poznać wielkość dostępnego dofinansowania europejskiego, a kierunki polityki transportowej wyznaczą na poszczególnych szczeblach władze centralne i samorządowe. Jeśli jednak do prac ostatecznie by doszło, pociągi pasażerskie wróciłyby na trasę po niemal trzech dekadach przerwy.

– Dla ruchu pasażerskiego linia jest zamknięta od roku 1996 – usłyszeliśmy w PKP PLK. Pociągi towarowe przestały kursować z Choszczna w kierunku Złocieńca trzy lata później. Wzdłuż trasy nie odbywa się finansowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego ruch autobusowy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5