PKP PLK ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wykonanie urządzeń ERTMS/ETCS poziomu 1. dla linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny.
W ubiegłym roku zakończyła się przebudowa linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gd. – Gdańsk Port Północny. Inwestycja obejmowała m.in. budowę nowego dwutorowego mostu na Martwą Wisłą. Koszt inwestycji wynosi 304 mln zł, a więcej na jej temat
można przeczytać tutaj. Sam port
też ma plany kolejowe.
Teraz PKP PLK rozpisała przetarg na zaprojektowanie i wykonanie urządzeń ERTMS/ETCS poziom 1 dla linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny. To druga faza projektu poprawy dostępu kolejowego do portu Gdańsk realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020.
Wykonawca musi opracować dokumentację wstępną, projekty koncepcyjne, budowlane i wykonawcze, uzyskać pozwolenia na użytkowanie oraz oczywiście zabudować urządzenia ERTMS/ETCS p.1. Potrzebne będą też
interfejsy do urządzeń sterowania, powiązanie poziomu 1 z
poziomem 2 na linii E65 oraz zdobycie niezbędnych certyfikatów a na koniec – uruchomienie systemu.
Na wykonanie zadania będzie tylko 12 miesięcy. Szacunkowa wartość zamówienia to 9 470 550 złotych netto. Polski program ERTMS/ETCS jest bardzo mocno opóźniony, o czym
pisaliśmy tutaj. PKP Polskie Linie Kolejowe
są w trakcie postępowania przetargowego o wartości ponad 1 mld zł na budowę infrastruktury systemu ERTMS/ETCS na prawie 1000 km linii kolejowych.