Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będzie elektryfikacja linii Kostrzyn – Piła i nowe przystanki w Bydgoszczy. Choć nie wiadomo kiedy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będzie elektryfikacja linii Kostrzyn – Piła i nowe przystanki w Bydgoszczy. Choć nie wiadomo kiedy
fot. Michał SzymajdaStacja w Pile
PKP Polskie Linie Kolejowe mają już gotowe studium wykonalności dotyczące przyszłości linii 203 na odcinku od Kostrzyna, przy granicy polsko-niemieckiej, przez Gorzów Wielkopolski, Krzyż i Piłę do Bydgoszczy. Zbudowany przez Niemców „Ostbahn” ma szanse na drugie życie, choć trudno powiedzieć, kiedy duża modernizacja stanie się faktem.

Przetarg na studium wykonalności przebudowy liczącego 255 kilometrów odcinka Kolei Wschodniej (taką nazwę otrzymała od niemieckich budowniczych i przyjęła się także w polskiej nomenklaturze) został rozstrzygnięty w styczniu 2018. Wykonawca, biuro projektowe TPF, miało otrzymać za wykonane prace 5,3 mln zł netto. Dokument jest gotowy.

– Studium wykonalności dla projektu „Prace na liniach kolejowych 18, 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn” jest już gotowe. Wybrany wariant przewiduje m.in. elektryfikację odcinka Piła – Kostrzyn oraz przystosowanie go do prędkości 160 km/h, natomiast odcinka Bydgoszcz – Piła do prędkości 200 km/h. W materiałach przewidziano plan modernizacji peronów na stacjach i przystankach. Zaznaczono także budowę nowych przystanków w Bydgoszczy i Nakle – wyjaśnił Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK. Na szybkie rozpoczęcie prac budowlanych nie ma jednak co liczyć. Projekt od początku przeznaczony był do realizacji po roku 2023 r. Żadne konkretne daty jednak nie padają, bo nieznane są jeszcze ramy finansowe przyszłej perspektywy UE.

Tymczasem jeszcze w końcu tego roku mają zacząć się prace budowlane na odcinku od Krzyża do Gorzowa Wielkopolskiego. Potrwają aż do 2023 roku. Ich rezultatem będzie kompleksowa modernizacja infrastruktury stacyjnej i peronów a także podniesienie prędkości do 120 km/h (obecnie pociągi pasażerskie jadą po tym odcinku z prędkością 100 km/h). Sieć trakcyjna nad dwoma torami na tym odcinku jednak się nie pojawi. Aby ją rozwiesić, konieczne będą po 2023 kolejne prace.

– Realizacja tej inwestycji (elektryfikacji – dop. red.) jest bardzo ważna zarówno dla naszego regionu, ale także dla mieszkańców Wielkopolski i województwa kujawsko–pomorskiego. Elektryfikacja umożliwi ruch pociągów pasażerskich dalekobieżnych z Gorzowa do Poznania, Bydgoszczy czy Gdańska, co stanowi przełom dla możliwości komunikacyjnych województwa i jego gospodarczego rozwoju. Elektryfikacja stwarza też nowe warunki dla połączeń międzynarodowych – mówi Władysław Dajczak, wojewoda lubuski.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Transportowe plany wielkopolskiej Trzcianki

Infrastruktura

Transportowe plany wielkopolskiej Trzcianki

Jakub Rösler 05 kwietnia 2023

Linia 203 od Tczewa do Czerska będzie przygotowana do elektryfikacji

Infrastruktura

Jest umowa na projekt modernizacji stacji Krzyż

Infrastruktura

Jest umowa na projekt modernizacji stacji Krzyż

inf. pras oprac. JM 27 września 2021

Pociągi w końcu wracają na gorzowską estakadę

Infrastruktura

Zobacz również:

Transportowe plany wielkopolskiej Trzcianki

Infrastruktura

Transportowe plany wielkopolskiej Trzcianki

Jakub Rösler 05 kwietnia 2023

Linia 203 od Tczewa do Czerska będzie przygotowana do elektryfikacji

Infrastruktura

Jest umowa na projekt modernizacji stacji Krzyż

Infrastruktura

Jest umowa na projekt modernizacji stacji Krzyż

inf. pras oprac. JM 27 września 2021

Pociągi w końcu wracają na gorzowską estakadę

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5