Mieszkańcy zyskają dodatkowe przejście podziemne na stacji kolejowej w Mielcu – zapowiedziała PKP PLK. Podpisano już wartą 8 mln zł umowę.
Jak informuje PLK, nowy obiekt połączy osiedla znajdujące się po przeciwległych stronach stacji i zapewni pieszym wygodną komunikację pod torami, szczególnie do pobliskiej szkoły. PLK przypomina, że na mieleckiej stacji jest już jeden tunel. Dodatkowe przejście pod torami znajdzie się w ciągu ulic Drzewieckiego – Skargi. Przed modernizacją trasy Padew – Mielec – Dębica mieszkańcy korzystali w tym miejscu z przejścia na torach tzw. „labiryntu”. Przejście podziemne to zdaniem zarządcy infrastruktury korzystniejsze rozwiązanie dla mieszkańców ze względu na bezpieczeństwo, choć przy obecnym niewielkim ruchu
przejście naziemne wydaje się wystarczające.
Podpisano już umowę: budowę przejścia podziemnego za blisko 8 mln zł zrealizuje ostatecznie firma Intop Tarnobrzeg, choć
po aukcji elektronicznej początkowo wybrano innego wykonawcę. Zakończenie prac przewidziano pod koniec bieżącego roku. Oprócz budowy tunelu w zakres wchodzi m.in. demontaż toru przylegającego do rampy załadunkowej. Kolejnym ułatwieniem dla mielczan będzie przejście przez tory, łączące ul. Benedyktyńską i Szarych Szeregów. Jeszcze w kwietniu ma być ono udostępnione dla pieszych i rowerzystów.
Zadanie jest częścią projektu: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica”. Finansowanie inwestycji zaplanowano w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. W ramach projektu reaktywowano trasę Mielec – Dębica we wrześniu 2021 r.
Kilkanaście dni temu
rozpoczęły się prace na kolejnym odcinku linii nr 25 – z Mielca do Padwi.