Aż 15 par pociągów regionalnych połączy od 1 października Słupsk z Ustką. Tak dużo nie było ich na tej trasie nigdy. Kolej będzie wozić pracowników usteckich zakładów, pasażerów przybywa także w związku z remontem drogi krajowej 21.
Samorząd województwa pomorskiego zdecydował o uruchomieniu dwóch kolejnych par pociągów na trasie Słupsk – Ustka Uroczysko, które obsłuży spółka Polregio.
– Dwa dodatkowe pociągi, które pomorski samorząd uruchamia w odpowiedzi na postulaty mieszkańców, stanowią uzupełnienie oferty połączeń na trasie między Słupskiem i Ustką. Dodatkowy poranny pociąg ze Słupska do Ustki wyruszy o godz. 5:50, a w przeciwną stronę o 6:32. W przypadku połączeń popołudniowych dodatkowy pociąg wyjedzie ze Słupska o godz. 14:50, a z Ustki uroczysko o 15:32 – napisał Michał Piotrowski, rzecznik pomorskiego urzędu marszałkowskiego.
Co istotne – rozkład jazdy dodatkowych pociągów został dostosowany do godzin pracy pracowników dużej przetwórni ryb Mowi, która znajduje się w Duninowie koło Ustki. Ze stacji kolejowej pracowników do zakładu zabiorą autobusy. Warto jednak zaznaczyć, że dwa nowe pociągi kursują we wszystkie dni tygodnia.
Urząd marszałkowski przypomina, że odcinek linii 405 ze Słupska do Ustki przeszedł modernizację przy wsparciu finansowym w wysokości 170 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Jej efektem jest całkowita przebudowa stacji w Ustce (gdzie, obecnie, dzięki miejskiej inwestycji, działa także autobusowy węzeł przesiadkowy), oraz budowa dwóch nowych przystanków – Ustka Uroczysko i Słupsk Północny. W Charnowie powstała też mijanka, dzięki czemu można uruchamiać więcej pociągów (są tu też całoroczne pociągi PKP Intercity). Niestety prędkość kursowania pociągów jest niemal taka sama jak przed remontem. Odcinek od stacji Ustka do stacji Słupsk pociągi regionalne pokonują w 18 minut.
To jednak wystarcza, by rzucić rękawicę komunikacji autobusowej między miastami, która na pokonanie tego samego dystansu potrzebuje 10 minut więcej, a obecnie, w czasie remontu drogi krajowej, nawet 20 minut więcej.
Warto podkreślić, że zapowiadany remont stacji w Słupsku wpłynie na ułatwienie dostępu do pociągów w kierunku Ustki. Nowy peron 3, z którego obecnie odjeżdżają tam pociągi, przestanie być przedłużeniem peronu 2, do którego trzeba wykonać krótki spacer, i stanie obok peronów 1 i 2.
Warto zaznaczyć, że za regionalne i unijne pieniądze modernizowany był także południowy, niezelektryfikowany odcinek linii 405 - od Słupska do (niemal) Szczecinka. Tutaj jednak, w stosunku do stanu sprzed remontu, dołożono tylko jedną parę pociągów Słupsk - Miastko. Od września zachodniopomorski urząd marszałkowski zdecydował za to o uruchomieniu dodatkowej pary pociągów Szczecinek – Miastko. Na razie nie będzie on przedłużany do Słupska.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.