Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będą ograniczenia w ruchu na linii Kozłów – Koniecpol

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będą ograniczenia w ruchu na linii Kozłów – Koniecpol
fot. Piotr Hamarnik/PKP PLKStacja Kozłów
Rozpoczynająca się modernizacja linii kolejowej nr 8 pomiędzy Sędziszowem a Kozłowem wpłynie także na ruch pociągów pomiędzy Kozłowem a Koniecpolem. W połowie 2025 r. odcinek będzie zamknięty, a roboty obejmą również część torów na trasie Kozłów – Sprowa. Cała inwestycja ma zostać zakończona w 2027 r.

PKP Intercity poinformowało niedawno o planowanej zmianie trasy pociągu IC „Reymont” z Łodzi do Krakowa. Od grudnia z Częstochowy nie będzie on już kierowany przez Kozłów, a przez Zawiercie i Jaworzno-Szczakową. Spółka tłumaczy to przewidywanymi robotami torowymi na linii kolejowej nr 64 Kozłów – Koniecpol.

Roboty w ramach większej inwestycji

Potwierdził to zarządca infrastruktury. Utrudnienia na tej trasie pojawią się w związku z rozpoczynającym się właśnie zadaniem, którego głównym elementem jest modernizacja sąsiedniej linii nr 8 pomiędzy Kozłowem a Sędziszowem. – Część inwestycji obejmie także tory linii kolejowej nr 64 na stacji Kozłów oraz fragment szlaku Sprowa – Kozłów – mówi Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Szlak ten stanowi końcowy odcinek linii łączącej Koniecpol z Kozłowem. Kilka miesięcy po zmianie trasy „Reymonta”, w połowie 2025 r., na wspomnianym fragmencie mają rozpocząć się zamknięcia torowe. – W przypadku linii kolejowej nr 8 pierwsze zamknięcia na stacji Kozłów planujemy natomiast już w listopadzie bieżącego roku – zapowiada nasz rozmówca.

Trzy lata utrudnień

Efektem inwestycji odczuwalnym przez pasażerów korzystających z pociągów jadących w kierunku Koniecpola ma być m.in. poprawa jakości infrastruktury w samym Kozłowie. – Powstaną perony w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a kładka nad stacją będzie zastąpiona przejściem podziemnym – opisuje przedstawiciel PKP PLK. Wszelkie zmiany w ruchu pociągów na czas robót będą ujęte w kolejnych edycjach rozkładu jazdy.

– Termin realizacji wszystkich prac wynosi 36 miesięcy, licząc od 20 czerwca 2024 r. – wskazuje Piotr Hamarnik. Pełna eksploatacja nowej infrastruktury powinna zatem rozpocząć się w połowie 2027 r. Wykonawcą prac jest PPMT.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać

Infrastruktura

Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać

Kasper Fiszer 10 października 2024

PKP PLK: 17,5 mld zł w ogłoszonych przetargach w tym roku

Infrastruktura

PKP PLK: 17,5 mld zł w ogłoszonych przetargach w tym roku

inf. PKP PLK, oprac. ms. 07 października 2024

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Pasażer

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Kasper Fiszer 08 października 2024

Zobacz również:

Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać

Infrastruktura

Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać

Kasper Fiszer 10 października 2024

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

Infrastruktura

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

inf. pras PKP PLK, oprac. ms. 09 października 2024

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Pasażer

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Kasper Fiszer 08 października 2024

Pozostałe z wątku:

Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać

Infrastruktura

Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać

Kasper Fiszer 10 października 2024

PKP PLK: 17,5 mld zł w ogłoszonych przetargach w tym roku

Infrastruktura

PKP PLK: 17,5 mld zł w ogłoszonych przetargach w tym roku

inf. PKP PLK, oprac. ms. 07 października 2024

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Pasażer

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Kasper Fiszer 08 października 2024

Zobacz również:

Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać

Infrastruktura

Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać

Kasper Fiszer 10 października 2024

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

Infrastruktura

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

inf. pras PKP PLK, oprac. ms. 09 października 2024

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Pasażer

Mimo robót TLK „Flisak” wraca na stałą trasę

Kasper Fiszer 08 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5