PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na przygotowanie projektu modernizacji linii kolejowej nr 137 na odcinku Katowice Piotrowice – Tychy.
PKP Polskie Linie Kolejowe Sogłosiły przetarg na zaprojektowanie modernizacji linii kolejowej Katowice Piotrowice – Tychy. To część modernizacji magistrali E30 i E65 od Będzina przez Sosnowiec, Katowice, Tychy do Zebrzydowic i granicy z Czechami. Dokumentacja przedprojektowa
została zamówiona trzy lata temu.
Dodatkowa para torów do TychówZadanie zakłada zaprojektowanie modernizacji linii kolejowej torów wraz z dobudową dodatkowych torów, dzięki czemu rozdzielony zostanie ruch aglomeracyjny i dalekobieżny. Dzięki temu będzie mogło tu kursować więcej pociągów. Warto przypomnieć, że w ramach programu Kolej Plus
przygotowywane ma zostać alternatywne połączenie pasażerskie do Tychów - m. in. na czas modernizacji głównej magistrali.
Jak informują PKP PLK, planowana będzie przebudowa stacji Tychy wraz z budową nowego przejścia pod torami połączonego z peronami za pomocą schodów i wind. Zakres zadania obejmie także przystanki Katowice Piotrowice i Katowice Podlesie, które zostaną dostosowane do obsługi podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się. Planowane są też nowe przystanki w Katowicach przy ul. Tunelowej i Niezapominajek oraz w Tychach Mąkołowcu.
Część większej modernizacji
Jak zakłada PKP PLK, prace projektowe planowane są w latach 2024–2027. Prace budowlane mogłyby być realizowane w latach 2028-2031, po wcześniejszym pozyskaniu finansowania. Odcinek linii kolejowej Katowice Piotrowice – Tychy jest częścią większej inwestycji na linii Będzin – Zebrzydowice. PLK SA realizują prace budowlane między Będzinem a Katowicami Szopienicami Płd. oraz między Tychami a Goczałkowicami. Odcinki Katowice Szopienice Płd. – Katowice Piotrowice oraz Zabrzeg – Zebrzydowice są w trakcie postępowań przetargowych. Właśnie zakończyły się prace budowlane na odcinku od
Goczałkowic-Zdroju do Zabrzegu.