PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla północnego odcinka magistrali C-E 59 – dla odcinka Rzepin – Szczecin Podjuchy.
Wykonanie studium wykonalności, które planuje PKP PLK, stanowi przygotowanie do kontynuacji rewitalizacji linii 273 od Wrocławia przez Zieloną Górę do Szczecina. PLK realizuje ją fragmentami, za pieniądze krajowe, od roku 2009.
Zarządca infrastruktury zakłada, że dokument pozwoli w przyszłości przygotować projekt i zrealizować naprawę odcinka od Rzepina do Szczecina Podjuch (czyli od km 228,800, do km 349,990) z łącznicami 828 i 827 znajdującymi się na terenie Kostrzyna.
– Zakładane jest osiągnięcie zadowalającego stanu technicznego infrastruktury, w tym możliwie wysoką komplementarność z projektami inwestycyjnymi zrealizowanymi na linii kolejowej nr 273 w ubiegłych latach oraz dostosowanie linii kolejowej i uzyskanie wymagań dla sieci bazowej towarowej TEN-T – czytamy w dokumentacji PKP PLK. PLK zleci przygotowanie linii 273 do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Nadodrzanka na tym odcinku ma być też dostosowana do przyjmowania pociągów o długości 750 m. Na linii (docelowo – całej), mają się pojawić urządzenia ERTMS.
– Studium wykonalności powinno w należyty i dokładny sposób dostarczyć (…) podstaw do podjęcia decyzji finansowych i rzeczowych odnośnie realizacji projektu. Rozwiązania i koncepcje w nim zawarte staną się podstawą do opracowania pozostałych elementów dokumentacji i etapów w ramach projektu – czytamy.
W ramach studium jego wykonawca będzie musiał m.in. określi optymalny wariant inwestycyjny, określić model finansowania projektu i jego wpływu na sytuację finansową zamawiającego. Kryterium wyboru oferty będzie cena. Oferty na wykonanie zadania można składać do 18 listopada 2019.
Więcej o planach dotyczących modernizacji „Nadodrzanki”
piszemy tutaj. Wcześniej PKP PLK ogłosiła przetarg dotyczący podniesienia parametrów
na linii od Wrocławia do Rzepina.
Aktualizacja: Otwarcie ofert
18 listopada PKP PLK otworzyła oferty w przetargu. Zgłosiło się pięć podmiotów: Scheessler-Plan Unżynierzy (cena 6 mln zł brutto), konsorcjum Arcadis – Infra CD – Instytut Kolejnictwa (3,76 mln zł), WYG (8,3 mln), konsorcjum Idom i Hiqe (4,4 mln) oraz BBF (2,8 mln). Kosztorys opiewa na 5,535 mln zł brutto.