PKP PLK rozstrzygnęła przetarg na prace na odcinku Podbory Skawińskie - Oświęcim na linii kolejowej nr 94.
Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na odcinku Podbory Skawińskie - Oświęcim w ramach modernizacji linii kolejowej nr 94 Kraków – Oświęcim został ogłoszony w kwietniu. Do przetargu stanęło 10 podmiotów, a ostatecznie wygrało go Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie - własna spółka zamawiającego.
Cena była jedynym kryterium wyboru ofert, a PNiUIK zaoferowało za wykonanie zadania 113 697 900 złotych brutto. To minimalnie poniżej kosztorysu, który opiewał na 117 443 576,63 złotych brutto.
W ramach inwestycji w systemie „projekt i budowa” zrealizowane zostaną prace na szlakach Podbory – Brzeźnica oraz Dwory – Oświęcim. Oprócz tego zakładana jest rozbiórka starego mostu oraz budowa w jego miejsce nowego mostu kolejowego nad potokiem Spytkowickim („Brzezinka”) i ulicą Zamkową w ciągu linii kolejowej nr 094 Kraków Płaszów – Oświęcim w Spytkowicach. Na realizację całości zamówienia będzie 16 miesięcy.
W poprzednich latach PLK
prowadziła prace na linii 94 na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie, ale mimo, że rozpoczęte
w 2017 roku prace były znacząco opóźnione, nie zrealizowano podczas zamknięcia rzeczonych prac na odcinku Podbory Skawińskie - Oświęcim.
Wciąż zresztą, poza
połączeniami komercyjnymi Superregio do Zatoru, pociągi pasażerskie
nie kursują na odcinku Podbory Skawińskie - Oświęcim - mimo że ogłaszano to już w rozkładach jazdy na grudzień 2021 roku. Samorząd województwa
chce bowiem, by do połączeń dorzuciły się lokalne samorządy.