Luksemburska firma leasingowa Beacon Rail poinformowała o zawarciu ostatecznej umowy w sprawie kupna Mitsui Rail Capital Europe (MRCE). Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale przyszłego roku. Po zakończeniu akwizycji firma zdominuje europejski rynek wielostystemowych lokomotyw elektrycznych.
Beacon Rail to pool taborowy, skoncentrowany na wynajmowaniu taboru przewoźnikom w Unii Europejskiej i w
Wielkiej Brytanii. Firma jest obecna na rynkach 18 państw. W Polsce współpracowała – między innymi – z Rail Polska, od którego odkupiła zmodernizowane lokomotywy M62 (typ 207E „Edgar”), by następnie
oddać mu je w długoterminowe użytkowanie.
Obecne portfolio Beacon Rail (bez uwzględnienia aktywów przejętych wraz z MRCE) obejmuje 507 lokomotyw (spalinowych, elektrycznych i dwutrakcyjnych), 1200 wagonów towarowych (węglarek, platform i specjalistycznych) i łącznie 572 pasażerskich (tylko w Wielkiej Brytanii) oraz zespołów trakcyjnych (z rodziny Flirt oraz Lint). Firma podkreśla swoje doświadczenie zarówno w branży kolejowej, jak i na rynkach kapitałowych.
Mniejszy, ale również znaczący jest potencjał taborowy MRCE. Spółka-córka Mitsui dysponuje 222 elektrowozami. Po zakończeniu obecnie realizowanego
kontraktu z Siemensem 147 z nich będą stanowić pojazdy z rodziny Vectron. Klienci MRCE mogą korzystać z kompleksowej obsługi wynajmowanych pojazdów dzięki współpracy leasingodawcy z podmiotami zewnętrznymi, zapewniającymi serwis lokomotyw, szkolenia personelu oraz usługi wsparcia logistycznego.
Dotychczasowy właściciel MRCE, Mitsui, tłumaczy decyzję o sprzedaży reorganizacją portfela biznesowego. Strony postanowiły nie ujawniać kwoty transakcji.