W czasie spotkania Gospodarczego Gabinetu Cieni BCC nie szczędzono gorzkich słów ekipie Donalda Tuska. Przedmiotem posiedzenia była ocena polityki rządu w trzecim kwartale 2013 roku. Ministrowie BCC wystawili rządowi dwóję, chociaż były wyjątki. Najgorzej oceniono działania Ministerstwa Skarbu Państwa. Eksperci ocenili dosyć pozytywnie między innymi Ministerstwo Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Najlepiej oceniono wydatkowanie funduszy unijnych.
Ministerstwo Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej stanowiło jeden z nielicznych resortów, którego prace zostały przychylnie ocenione przez Gospodarczy Gabinet Cieni BCC. – Minister Nowak poszedł po rozum do głowy w kwestii reformy grupy PKP. Udało się zawrzeć porozumienie, które zaowocowało zarówno ofertą prywatyzacyjną PKP Cargo, jak i pozostałych spółek z grupy – mówił w czasie posiedzenia Maciej Grelowski, który odpowiada w gabinecie BCC za kwestie infrastrukturalne, podkreślając, że prywatyzacja spółek z grupy PKP powinna być priorytetowym zadaniem w obszarze transportu kolejowego.
W ocenie Grelowskiego, Ministerstwo Transportu zdecydowanie przyspieszyło przygotowania do realizacji kolejnej unijnej perspektywy budżetowej. – Na pozytywną ocenę zasługuje też szybkie wdrożenie dyrektywy europejskiej dotyczącej obniżenia stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej. To, a również wypracowanie pozytywnego wyniku finansowego przez grupę PKP w pierwszym półroczu to widoczne rezultaty dokonujących się zmian – przekonywał Grelowski.
Wśród działań rządu, które zasługują na pozytywną ocenę Grelowski wymienił również weryfikację planu inwestycji drogowych w okresie dzielącym bieżącą i nadchodzącą perspektywę budżetową UE. – Rząd skupił się na wykorzystaniu środków krajowych do budowy obwodnic miejskich. Realnym dowodem zasadności tej decyzji jest oddanie do użytku części obwodnicy Warszawy i jej wpływ na rozłożenie ruchu kołowego w stolicy – stwierdził Grelowski, dodając, że dobrym sygnałem jest też wprowadzenie prac nad ujednoliceniem systemu poboru opłat za korzystanie z autostrad i dróg ekspresowych.
Krytycznie oceniono przede wszystkim brak szybkich działań dotyczących zmian przepisów związanych z budownictwem mieszkaniowym oraz niektóre inicjatywy w ramach branży drogowej. - W ograniczonym zakresie zrealizowano zaplanowany przegląd oznaczeń drogowych w aspekcie bezpieczeństwa ruchu drogowego, a także racjonalizacji potrzeb. Wydaje się, że wobec osiągniętej sprawności organizacyjnej w obszarze rozwoju infrastruktury drogowej, najważniejszym zadaniem resortu na okres dwóch lat, pomiędzy perspektywami europejskimi, pozostaje zapewnienie środków finansowych na realizację złożonej planem strategii.