Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

BCC o projekcie ustawy o Straży Kolejowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-01-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP, 9 stycznia 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
BCC o projekcie ustawy o Straży Kolejowej
Przejęcie obowiązków działającej obecnie Straży Ochrony Kolei przez Straż Kolejową spowoduje nieuzasadniony wzrost wydatków z budżetu państwa - uważają eksperci Business Centre Club (BCC).

Z danych Polskich Kolei Państwowych (PKP) wynika, że po nacjonalizacji Straży Ochrony Kolei, koszty jej funkcjonowania wzrosną rocznie od 140 do 200 mln zł.

"Działania takie, to nie tylko zwiększanie niczym nieuzasadnionych wydatków budżetowych państwa, ale także doskonały sposób na powstrzymanie władz spółki przed podejmowaniem działań służących naprawie finansów przedsiębiorstwa, reorganizacji struktury i zasad zarządzania" - uważa Bogusław Piwowar z BCC.
Zgodnie z założeniami projektu, Straż Kolejowa ma być służbą państwową, wyposażoną w uprawnienia gwarantujące utrzymanie właściwego poziomu bezpieczeństwa na obszarach kolejowych i w pociągach.

Piwowar podkreślił, że będzie to kolejna służba mundurowa utrzymywana z budżetu państwa.
Jego zdaniem, projekt ustawy daje zbyt duże przywileje Straży. Chodzi m.in. o uprawnienia dochodzeniowo-śledcze, operacyjno-rozpoznawcze, a także możliwość zbierania i przetwarzania danych m.in. o stanie zdrowia czy orientacji seksualnej i poglądach politycznych.

"W tej chwili to nawet policja nie może zbierać i przedstawiać danych sensytywnych, a służby kolei mają mieć przyznany taki przywilej" - powiedział Piwowar.

Podkreślił, że w projekcie brakuje zapisu regulującego relacje między spółką PKP a nową służbą. Wyjaśnił, że służby te będą działały na terenie, którego właścicielem jest przedsiębiorstwo. Jego zdaniem, w projekcie brakuje odpowiedzi na pytanie, czy Straż Kolejowa będzie pokrywać straty PKP m.in. z tytułu kradzieży lub dewastacji mienia.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5