Koleje Austriackie (ÖBB) zamawiają 20 kolejnych, siedmioczęściowych składów sypialnych. Dzięki temu do 2025 roku na torach pojawią się łącznie 33 Nightjety nowej generacji, wyprodukowane przez Siemens Mobility. Rozmowy trwały kilka miesięcy, zamówienie pochodzi z puli umowy ramowej na dostarczenie 70 składów różnych typów w latach 2020-2025.
– Rozbudowujemy siatkę europejskich połączeń nocnych z Wiednia. W tym celu zamawiamy nowoczesne składy (...). Dzięki pierwszym nowym pociągom, które dostarczane będą od 2023 roku, podróżować będzie można ekologicznie i wygodnie. Osobiście bardzo się z tego cieszę – powiedziała austriacka minister ochrony środowiska Leonore Gewessler. 13 zamówionych już pociągów obsłuży połączenia z Austrii do Niemiec i Włoch. 20 zamówionych teraz składów wyruszy na linie z Wiednia i Innsbrucku do Hamburga i Amsterdamu oraz z Wiednia do Zurychu.
– Wykorzystanie opcji kolejnych 20 pociągów to ważny krok w ustanowieniu ÖBB jako europejskiego lidera w zakresie przewozów nocnych. Już teraz jesteśmy największym przewoźnikiem dysponującym wagonami sypialnymi. Nowoczesna flota Nightjet pomoże nam umocnić tę pozycję i oferować pasażerom pierwszorzędny komfort – dodał szef przewoźnika Anderas Matthä.
W 2018 roku Siemens Mobility i ÖBB podpisały umowę ramową na dostawę pociągów dziennych i nocnych. Trzynaście Nightjetów nowej generacji Viaggio Next Level powstaje w zakładzie Siemens Mobility w Wiedniu. Pierwsze pociągi z tej serii będą obsługiwać połączenia z Austrii i Niemiec do Włoch od grudnia 2022 roku.
Jak podaje Siemens w informacji prasowej, Nightjet następnej generacji składa się z dwóch wagonów zwykłych, trzech wagonów z kuszetkami i dwóch wagonów sypialnych. Ich konstrukcja łączy ultranowoczesne elementy z jeszcze wyższym poziomem komfortu pasażerów. Nowa koncepcja kuszetki oferuje również dodatkowe mini apartamenty dla osób podróżujących w pojedynkę, które zapewniają przyjemną podróż i relaksujący przyjazd. Podróżowanie w wagonie sypialnym będzie jeszcze wygodniejsze, ponieważ każdy z przedziałów standardowych i deluxe ma własną toaletę i prysznic. Oferowane wcześniej zwykłe przedziały będą oczywiście nadal dostępne, z unowocześnionym wyglądem.
Nowością w nadchodzącej generacji Nightjet jest bezpłatny dostęp do sieci, dostępny wcześniej tylko w dalekobieżnych Railjet wraz z możliwością korzystania z pakietu ÖBB Railnet. Nowe pociągi są także dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością – każdy z nich będzie miał wielofunkcyjny wagon z obniżonym wejściem, kuszetką wolną od barier oraz toaletą dla osób z niepełnosprawnością.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.