ÖBB zamawia 21 pociągów Desiro ML w firmie Siemens Mobility po zerwaniu kontraktu z Alstomem. Poznaliśmy szczegóły zamówienia.
Zamówienie w Siemensie jest efektem fiaska z dostawą pojazdów Bombardiera (obecnie: Alstomu),
o czym piszemy tutaj. Ponad 180 pociągów nowoczesnej i sprawdzonej serii Desiro ML Siemens Mobility działa już z powodzeniem jako trzywagonowe pociągi w samej Austrii. Zamówiona dla Vorarlberg czteroczłonowa wersja Desiro ML została już dopuszczona do eksploatacji w Austrii i Niemczech.
Czteroczłonowe pociągi mają około 100 metrów długości, osiem wejść i zapewniają większy komfort pasażerom w podróżach lokalnych i regionalnych. Pociągi będą wyposażone w system ETCS i mają być eksploatowane w zachodnim austriackim landzie Vorarlberg. – Desiro ML to sprawdzony na arenie międzynarodowej pociąg regionalny, który zapewnia pasażerom najwyższy poziom komfortu i satysfakcji. Będziemy dalej dostosowywać pociąg, aby spełniał najnowsze wymagania klientów w całej Europie – powiedział Albrecht Neumann, dyrektor pionu Rolling Stock, Siemens Mobility
Planowane dla Vorarlbergu pociągi Desiro ML będą miały łącznie 290 miejsc siedzących i miejsce na dwa wózki inwalidzkie. W zależności od pory roku pociągi będą oferować wystarczająco dużo miejsca na rowery latem lub zimą będą wyposażone w stojaki na narty. Pasażerowie będą cieszyć się wysokim poziomem komfortu dzięki licznym innowacjom technicznym, takim jak cyfrowy system informacji pasażerskiej, klimatyzacja, usługa Wi-Fi.
Do tej pory na całym świecie sprzedano ponad 540 pociągów Desiro ML firmy Siemens Mobility w wersjach trzy lub czteroczłonowych