Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ÖBB: Nowe Nightjety ruszą w grudniu 2023 [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
02-10-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Koleje Austriackie pokazały na wirtualnych prezentacjach swoje nowe wagony nocnych składów push-pull Nightjet. Bilety na najbardziej oczekiwane w Europie składy będzie można kupować lada chwila.

Pierwsza prezentacja zupełnie nowych składów NightJet dla wybranych przedstawicieli mediów miała miejsce we wrześniu ubiegłego roku. Wówczas składy były dopiero przygotowywane do wyjazdu na tory z pasażerami. Trwały bowiem intensywne testy homologacyjne potrzebne do zyskania zezwoleń na wjazd do Niemiec i Włoch, oraz do jazdy po Austrii, skąd będą wyprawiane.

Nowe Nightjety najpierw pojadą z Austrii do Niemiec

Początkowo planowano, że fabrycznie nowe nocne składy Nightjet pojadą z Wiednia do któregoś z włoskich miast, premiera będzie miała jednak miejsce 10 grudnia na dwóch trasach: Wiedeń – Hamburg i Innsbruck – Hamburg. Do Włoch nowe składy dotrą w 2024 roku.

Jak informuje ÖBB w nocnych Nightjetach będzie 7 wagonów, w których pomieści się 254 pasażerów. W składzie będą dwa wagony sypialne, trzy wagony z miejscami do leżenia (w tym z zupełnie nowymi jednoosobowymi przedziałami kapsułowymi) oraz dwa wagony z miejscami do siedzenia. Jeden z nich będzie wagonem sterowniczym, w drugim znajdzie się także przestrzeń multifunkcyjną, z miejscami na rowery, na wózki inwalidzkie, z dużą toaletą. LINK DO PREZENTACJI WAGONÓW ZNAJDUJE SIĘ TUTAJ.

Składy będą przygotowane do kursowania z prędkością 230 km/h, chociaż na razie będą osiągać maksymalnie 200 km/h. Nowości na pokładzie? Darmowe wifi z dostępem do rozrywkowego portalu OBB (budowany specjalnie dla oferty nocnych pociągów), wejścia do przedziałów na kartę, ładowarki indukcyjne do telefonów dla każdego pasażera. Pojawi się także bardzo nowoczesny, intuicyjny system informacji pasażerskiej.

Miejsca siedzące bez przedziałów

Ciekawe są wagony z miejscami siedzącymi. Część z nich, w wagonie sterowniczym jest na podwyższeniu. W tej części wagonu siedzenia są naprzeciwko siebie, przy stolikach, w innej części, niżej – za sobą. Fotele bardziej podobne są do kanap, mają jednak indywidualną regulacje. Światło w wagonach w nocy będzie znacząco wygaszone. Już na wstępie pojawiają się jednak głosy, że odejście od koncepcji wagonów przedziałowych w nocy było błędem. Potrzeba czasu aby sprawdzić, czy ta koncepcja przyciągnie pasażerów.

Umowa na zakup nocnych zestawów push-pull ÖBB podpisało z Siemensem Mobility w 2018 roku. Zestawy Viaggio Next Level powstają w zakładzie Siemens Mobility w Wiedniu. Łącznie będzie aż 33 takich zestawów (Koleje Austriackie zwiększyły zamówienie), wszystkie mają zostać dostarczone do końca 2025 roku. Wagonów raczej nie zobaczymy w Polsce w następnych latach. ÖBB nie zakładało nawet ich homologacji w Polsce.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dwa tygodnie utrudnień w ruchu miedzy Austrią a Włochami

Pasażer

Dwa tygodnie utrudnień w ruchu miedzy Austrią a Włochami

Artur Bogdanowicz 05 sierpnia 2023

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

Tabor i technika

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

inf. pras. Siemens Mobility 15 marca 2023

Austria: Jeszcze więcej miliardów euro na infrastrukturę kolejową

Infrastruktura

Jakie będą pociągi Desiro, które zastąpią Talenty?

Infrastruktura

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Tabor i technika

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Artur Bogdanowicz 10 sierpnia 2021

Zobacz również:

Dwa tygodnie utrudnień w ruchu miedzy Austrią a Włochami

Pasażer

Dwa tygodnie utrudnień w ruchu miedzy Austrią a Włochami

Artur Bogdanowicz 05 sierpnia 2023

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

Tabor i technika

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

inf. pras. Siemens Mobility 15 marca 2023

Austria: Jeszcze więcej miliardów euro na infrastrukturę kolejową

Infrastruktura

Jakie będą pociągi Desiro, które zastąpią Talenty?

Infrastruktura

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Tabor i technika

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Artur Bogdanowicz 10 sierpnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5