PKP Cargo Logistics rozwija swą działalność w kierunku operatora logistycznego. Podmiot został podzielony na 6 dywizji. - Nie chcemy unikać żadnej działalności. Chcemy stworzyć kompleksową ofertę, poprzez rozwijanie wszelkich ogniw transportowych – tłumaczy Witold Bawor, członek zarządu PKP Cargo.
- PKP Cargo Logistics to jedna wspólna marka, która ma świadczyć o sile naszej grupy. Zaoferuje klientom bogatą paletę produktów- podkreślił Bawor podczas Silesia TSL Expo 2011.
Dywizje w PKP Cargo Logistics to: Intermodal (tą działalnością zajmuje się Cargosped), Terminale (PKP Cargo CL – Małaszewicze i Żurawica), Spedycja (tutaj działają spółki Cargosped, PKP Cargo International, Trade Trans), Przewozy (domena PKP Cargo, PKP Cargo International i Trade Transu), Bocznice (w tej sferze specjalizuje się PKP Cargo Service), Tabor (szeroki wachlarz spółek: PKP Cargo Tabor, Wagrem, PKP Cargo Wagony, CNR Cargo Wagon – łącznie 12 podmiotów).
- Rozwijamy działalność operatora logistycznego – tłumaczył Bawor, opisując dalsze kierunki rozwoju PKP Cargo i całej grupy logistycznej. - Planujemy dalszą realokację wyspecjalizowanej kadry do spółek zależnych. Istnieje też możliwość zatrudnienia pracowników w miejscach o większych niedoborach zatrudnienia. Rynek kolejowy jest dynamiczny i przewidujemy, że będą występowały okresowe punktowe nadwyżki i niedobory pracowników – podkreślił. W 2011 r. z Programu Dobrowolnych Odejść w PKP Cargo skorzystało ok. 2 tys. osób. – Program na ten rok został już zatem praktycznie wykonany – zaznaczył Bawor.
Dalsze posunięcia będą dotyczyć także bazy sprzętowej i taborowej. Dzięki restrukturyzacji, PKP Cargo ma obecnie o 40 proc. mniejsze zaplecze techniczne, niż przed rozpoczęciem tego procesu. - Chcemy zintensyfikowania procesu przejmowania aportu od PKP SA – powiedział Witold Bawor.
Dalsza polityka PKP Cargo w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej, będzie oparta na kilku założeniach. – Zakładamy, że roczny wzrost przewozów towarowych w Europie wyniesie 2-3 proc. Mamy świadomość, że będą następowały strategiczne sojusze, alianse, fuzje, przejęcia. Swą szansę upatrujemy w liberalizacji rynku, także w innych krajach. Będą tworzone międzynarodowe łańcuchy logistyczne. Nastąpi także znaczny wzrost znaczenia rynków Europy Środkowo-Wschodniej – powiedział Witold Bawor.
- PKP Cargo planuje prowadzenie samodzielnych przewozów w Polsce, Niemczech, Słowacji i Czechach. Udział przewozów międzynarodowych będzie cały czas rósł – stwierdził członek zarządu PKP Cargo.
- Na Śląsku najsilniej czuje się PKP Cargo Service. Liczba obsługiwanych bocznic ciągle wzrasta. Spółka zatrudnia 182 pracowników z terenu Górnego Śląska. Stajemy przed dylematem – konieczne jest uruchomienie szkolenia, które podwyższałoby kwalifikacje pracowników. Do dobrego zarabiania potrzebne są kadry. Będziemy zatrudniać i szkolić we własnym zakresie pracowników niezbędnych do prowadzenia zyskownej działalności – zakończył Witold Bawor.