Zespół trakcyjny Siemensa na ogniwa wodorowe Mireo Plus H wejdzie do próbnej eksploatacji z pasażerami w 2024 roku.
Bawarskie Ministerstwo Gospodarki i Transportu podpisało w ubiegłym tygodniu deklarację o wprowadzeniu do ruchu próbnego pociągu wodorowego. W uroczystym akcie wzięli udział bawarski minister gospodarki Hubert Aiwanger, bawarska minister transportu Kerstin Schreyer, zarząd Siemens Mobility oraz przedstawiciele przewoźnika Bayerische Regiobahn (BRB).
Dwuczęściowy skład obsługiwał będzie trasę Augsburg-Füssen i pojedzie rozkładowo w styczniu 2024 roku. BRB, spółka należąca do Transdev, stacjonować będzie skład w Augsburgu, pilotaż potrwa 30 miesięcy.
Pociąg wodorowy powstaje
na bazie platformy Mireo (Mireo Plus H). Kursować będzie na trasach niezelektryfikowanych, jego zasięg to 800 km. Akumulator podpodłogowy wyprodukuje firma Saft, pociąg wyposażony będzie w dwa ogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru w energię elektryczną. Prezentacja jednostki planowana jest na wiosnę 2022, jazdy testowe odbywać się będą przez cały rok 2023.
Mireo Plus H to opracowywany wspólnie z kanadyjskim producentem ogniw wodorowych Ballard Power Systems hybrydowy pociąg wodorowy.
Jednostkę szczegółowo opisaliśmy tutaj; pisaliśmy też
o planowanych przez Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) testach pociągu.