W podmonachijskiej miejscowości Ottobrunn otwarto pierwszą w pełni certyfikowaną dla ruchu pasażerskiego trasę testową magnetycznej kolei próżniowej, czyli tzw. Hyperloopa.
Na razie betonowy tunel ma długość zaledwie 24 metrów i trudno osiągnąć w nim prędkość maksymalną. Ale nie o to w tym miejscu chodzi. Odcinek ma posłużyć przede wszystkim do badań szczelności i wytrzymałości rury tunelu. Jego operatorem jest Uniwersytet Techniczny w Monachium (TUM), który postrzega projekt jako „kamień milowy“ w rozwoju technologii. Drugie pole badan to sama kapsuła i badanie bezpieczeństwa pasażerów. Badacze pracują także nad konceptem „dworca“ dla takich pojazdów.
Pierwszy przejazd testowy miał miejsce 10 lipca br. Kapsuła, nazwana POD, przypomina mini-ICE i mieści 5 osób. Studenci TUM kilka lat temu wzięli udział w konkursie Elona Muska na rozwój Hyperloopa i zajęli pierwsze miejsce. Obecnie projekt jest rozwijany przez uczelnię we własnym zakresie i stanowi część bawarskiego programu Hightech Agenda Bayern i jest współfinansowany przez kraj związkowy Bawaria.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie
tumhyperloop.com.