Partnerzy serwisu:
Innowacje

Bawaria otworzyła trasę testową Hyperloopa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Partner działu:
GMV

Data publikacji:
27-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INNOWACJE
Bawaria otworzyła trasę testową Hyperloopa
fot. TUM Hyperloop/Linkedin
W podmonachijskiej miejscowości Ottobrunn otwarto pierwszą w pełni certyfikowaną dla ruchu pasażerskiego trasę testową magnetycznej kolei próżniowej, czyli tzw. Hyperloopa.

Na razie betonowy tunel ma długość zaledwie 24 metrów i trudno osiągnąć w nim prędkość maksymalną. Ale nie o to w tym miejscu chodzi. Odcinek ma posłużyć przede wszystkim do badań szczelności i wytrzymałości rury tunelu. Jego operatorem jest Uniwersytet Techniczny w Monachium (TUM), który postrzega projekt jako „kamień milowy“ w rozwoju technologii. Drugie pole badan to sama kapsuła i badanie bezpieczeństwa pasażerów. Badacze pracują także nad konceptem „dworca“ dla takich pojazdów.

Pierwszy przejazd testowy miał miejsce 10 lipca br. Kapsuła, nazwana POD, przypomina mini-ICE i mieści 5 osób. Studenci TUM kilka lat temu wzięli udział w konkursie Elona Muska na rozwój Hyperloopa i zajęli pierwsze miejsce. Obecnie projekt jest rozwijany przez uczelnię we własnym zakresie i stanowi część bawarskiego programu Hightech Agenda Bayern i jest współfinansowany przez kraj związkowy Bawaria.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie tumhyperloop.com.
Partnerzy działu

Partner działu:
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Średniowieczne znaleziska na budowie metra na Karolinie

Infrastruktura

Średniowieczne znaleziska na budowie metra na Karolinie

UM Warszawa 28 kwietnia 2024

Średniowieczne znaleziska na budowie metra na Karolinie

Infrastruktura

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Innowacje

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Siemens Mobility 23 kwietnia 2024

Majowa Stacja Jaworzyna Śląska – podróż przez historię

Pasażer

Majowa Stacja Jaworzyna Śląska – podróż przez historię

Muzeum Kolejnictwa na Śląsku 27 kwietnia 2024

Chińska kolej dużych prędkości - inwestycja nieopłacalna?

Śšwiat

Chińska kolej dużych prędkości - inwestycja nieopłacalna?

Dziennik Gazeta Prawna 21 listopada 2012

Zobacz również:

Średniowieczne znaleziska na budowie metra na Karolinie

Infrastruktura

Średniowieczne znaleziska na budowie metra na Karolinie

UM Warszawa 28 kwietnia 2024

Średniowieczne znaleziska na budowie metra na Karolinie

Infrastruktura

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Innowacje

Kolej miejska w Kopenhadze bez maszynisty

Siemens Mobility 23 kwietnia 2024

Majowa Stacja Jaworzyna Śląska – podróż przez historię

Pasażer

Majowa Stacja Jaworzyna Śląska – podróż przez historię

Muzeum Kolejnictwa na Śląsku 27 kwietnia 2024

Chińska kolej dużych prędkości - inwestycja nieopłacalna?

Śšwiat

Chińska kolej dużych prędkości - inwestycja nieopłacalna?

Dziennik Gazeta Prawna 21 listopada 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5