Partnerzy serwisu:
Biznes

Bawaria i Tyrol wybierają przewoźnika na lata 2027-2039

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
03-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Bawaria i Tyrol wybierają przewoźnika na lata 2027-2039
Fot. Artur Bogdanowicz
Odpowiedzialna za koordynację przewozów kolejowych w Bawarii spółka BEG i tyrolski związek komunikacyjny VVT rozpisali wspólnie przetarg na kolejowe przewozy sieci Werdenfels na okres grudzień 2027 - grudzień 2039.

Siatka połączeń nie będzie zasadniczo zmieniana - nowością ma być stały (godzinny) takt połączeń bezpośrednich Monachium - Murnau - Garmisch-Partenkirchen - Mittenwald - Innsbruck (linia RB 6). Obecnie połączenia przesiadkowe pociągami regionalnymi oferowane są co 2 godziny, a bezpośrednie co 4 godziny. Bawaria planuje też rozbudowę trasy o drugi tor na odcinkach Uffing - Murnau (5,6 km) oraz Eschenlohe - Oberau (6,5 km). Warto dodać, że właśnie na tej linii doszło w ubiegłym roku do katastrofy kolejowej, w której zginęło 5 osób, a ponad 40 zostało rannych.

Na odcinku Monachium - Starnberg - Murnau przejazdy mają się odbywać przez cały dzień co pół godziny. Oznaczałoby to wzrost oferowania tutaj o 4,5%.

Na linii S7 Garmisch-Partenkirchen – Reutte in Tirol – Pfronten-Steinach przez cały dzień pociągi kursować mają co godzinę. Przybędzie dzięki temu 5 par połączeń na linii przebiegającej z Niemiec przez Austrię do Niemiec. Celem uzyskania bezpośredniego taktu Monachium - Innsbruck, znikną jednak połączenia bezpośrednie ze stolicy Bawarii do Reutte, poza dodatkowymi kursami weekendowymi. Uznano, że dołączanie jednostek do składów jadących z Innsbrucku powodowałoby opóźnienia i zakłócenia taktu. Do sieci należą także linie (Monachium-) Tutzing - Kochel oraz Murnau - Oberammergau.

Czy te ambitne cele uda się osiągnąć już od końca 2027 roku, zależeć będzie m.in. od oferentów i wysokości dostępnych środków.

Poprzez zwiększenie liczby połączeń sieci Werdenfels, w Bawarii przybędzie 0,6% osobokm. (z 3,83 mln. do 3,86 mln.). Przyczyni się do tego dodatkowo zwiększenie liczby miejsc w godzinach szczytu. Kursujące w nich składy mają posiadać aż do 1.000 miejsc w 2. klasie. Obecnie najdłuższe pociągi oferują 870 miejsc, a średnio dostępnych jest 650 miejsc.

Do obsługi linii mogą być zaoferowanie również używane pojazdy wyprodukowane po 2011 roku, spełniające wymogi formalne, w m.in. sieć wifi i możliwość przewozów osób niepełnosprawnych. Obecnie linie obsługuje DB Regio. Do grona potencjalnych konkurentów należą Koleje Austriackie (ÖBB), Bayerische Regiobahn (BRB) i Go-Ahead.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KIO zatrzymuje badanie oferty. Niebezpieczny precedens?

Prawo i polityka

KIO zatrzymuje badanie oferty. Niebezpieczny precedens?

Elżbieta Pałys 17 stycznia 2023

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Infrastruktura

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2022

Radom. Trzeba przebudować wiadukt nad torami oraz peron

Infrastruktura

Nie będzie kryterium skróconego terminu realizacji w przetargach GDDKiA

Prawo i polityka

Łódzkie: Wyremontują drogi, by "zwiększyć dostępność do kolei"

Infrastruktura

Rzeszów planuje budowę wiaduktu nad torami

Infrastruktura

Zobacz również:

KIO zatrzymuje badanie oferty. Niebezpieczny precedens?

Prawo i polityka

KIO zatrzymuje badanie oferty. Niebezpieczny precedens?

Elżbieta Pałys 17 stycznia 2023

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Infrastruktura

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2022

Radom. Trzeba przebudować wiadukt nad torami oraz peron

Infrastruktura

Nie będzie kryterium skróconego terminu realizacji w przetargach GDDKiA

Prawo i polityka

Łódzkie: Wyremontują drogi, by "zwiększyć dostępność do kolei"

Infrastruktura

Rzeszów planuje budowę wiaduktu nad torami

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5