Odpowiedzialna za koordynację przewozów kolejowych w Bawarii spółka BEG i tyrolski związek komunikacyjny VVT rozpisali wspólnie przetarg na kolejowe przewozy sieci Werdenfels na okres grudzień 2027 - grudzień 2039.
Siatka połączeń nie będzie zasadniczo zmieniana - nowością ma być stały (godzinny) takt połączeń bezpośrednich Monachium - Murnau - Garmisch-Partenkirchen - Mittenwald - Innsbruck (linia RB 6). Obecnie połączenia przesiadkowe pociągami regionalnymi oferowane są co 2 godziny, a bezpośrednie co 4 godziny. Bawaria planuje też rozbudowę trasy o drugi tor na odcinkach Uffing - Murnau (5,6 km) oraz Eschenlohe - Oberau (6,5 km). Warto dodać, że właśnie na tej linii
doszło w ubiegłym roku do katastrofy kolejowej, w której zginęło 5 osób, a ponad 40 zostało rannych.
Na odcinku Monachium - Starnberg - Murnau przejazdy mają się odbywać przez cały dzień co pół godziny. Oznaczałoby to wzrost oferowania tutaj o 4,5%.
Na linii S7 Garmisch-Partenkirchen – Reutte in Tirol – Pfronten-Steinach przez cały dzień pociągi kursować mają co godzinę. Przybędzie dzięki temu 5 par połączeń na linii przebiegającej z Niemiec przez Austrię do Niemiec. Celem uzyskania bezpośredniego taktu Monachium - Innsbruck, znikną jednak połączenia bezpośrednie ze stolicy Bawarii do Reutte, poza dodatkowymi kursami weekendowymi. Uznano, że dołączanie jednostek do składów jadących z Innsbrucku powodowałoby opóźnienia i zakłócenia taktu. Do sieci należą także linie (Monachium-) Tutzing - Kochel oraz Murnau - Oberammergau.
Czy te ambitne cele uda się osiągnąć już od końca 2027 roku, zależeć będzie m.in. od oferentów i wysokości dostępnych środków.
Poprzez zwiększenie liczby połączeń sieci Werdenfels, w Bawarii przybędzie 0,6% osobokm. (z 3,83 mln. do 3,86 mln.). Przyczyni się do tego dodatkowo zwiększenie liczby miejsc w godzinach szczytu. Kursujące w nich składy mają posiadać aż do 1.000 miejsc w 2. klasie. Obecnie najdłuższe pociągi oferują 870 miejsc, a średnio dostępnych jest 650 miejsc.
Do obsługi linii mogą być zaoferowanie również używane pojazdy wyprodukowane po 2011 roku, spełniające wymogi formalne, w m.in. sieć wifi i możliwość przewozów osób niepełnosprawnych. Obecnie linie obsługuje DB Regio. Do grona potencjalnych konkurentów należą Koleje Austriackie (ÖBB), Bayerische Regiobahn (BRB) i Go-Ahead.