Partnerzy serwisu:
Pasażer

Bardzo tanie bilety na pociągi Ostrołęka – Chorzele. Znamy rozkład jazdy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Bardzo tanie bilety na pociągi Ostrołęka – Chorzele. Znamy rozkład jazdy
Fot. Koleje MazowieckieAutobus szynowy Kolei Mazowieckich
11 czerwca, po wielu latach, pociągiem spalinowym będzie można wybrać się w podróż z Ostrołęki do Chorzeli. Koleje Mazowieckie uruchomią 8 par pociągów na tej trasie. Będą tanie bilety i feta z okazji reaktywacji połączenia, jest już znany rozkład jazdy pociągów. Ale fetować reaktywację linii można będzie dopiero gdy pojedziemy dalej – do Szczytna albo Olsztyna. Prawdopodobnie będzie to możliwe jeszcze w 2023 roku.

– Połączenia, w związku z tym, że jest to linia niezelektryfikowana, będą obsługiwane przez spalinowe autobusy szynowe. Do końca roku bilet jednorazowy ma kosztować 4,20 zł, a za bilet miesięczny na odcinku Chorzele - Ostrołęka pasażer zapłaci tylko 49 zł – po-wiedziała Marta Milewska, rzeczniczka prasowa mazowieckiego urzędu marszałkowskiego.

Rozkład jazdy przyzwoity. Pozwoli na dotarcie do Warszawy pociągiem

– 11 czerwca odbędzie się uroczyste otwarcie połączenia na linii kolejowej nr 35. Zaplanowane są konferencje, przejazd pociągu na trasie Ostrołęka–Chorzele, a także piknik rodzinny w Chorzelach. Szczegóły imprezy zostaną podane wkrótce na stronie mazovia.pl. – dodaje Milewska.

Znamy już rozkład jazdy pociągów, który dostępny jest na Portalu Pasażera. Osiem par pociągów, z których dwie dotrą dalej do Tłuszcza (w czasie 2 godzin i 22 minut) rozłożono w planie ruchu dość sensownie. Możliwe będzie dotarcie do Warszawy z jedną lub dwoma przesiadkami w czasie niewiele ponad 3 godzin.

Z Ostrołęki i Chorzeli do Szczytna i Olsztyna pojedziemy w grudniu?

Od początku wielkim problemem linii jest to, że modernizacja zatrzymała się na granicy województw. 3-tysięczne Chorzele, gdzie stacja oddalona jest od miasta o 3 kilometry (choć blisko niej jest strefa ekonomiczna), raczej nie wygenerują wielkich potoków pasażerskich. Potrzebne jest uruchomienie pociągów dalej na północ, do Szczytna i Olsztyna. Na przeszkodzie stoi fragment linii kolejowej w złym stanie i inne sposoby zarządzenia regionalnymi kolejami na Mazowszu i w Warmińsko-Mazurskiem. Już w kwietniu marszałek Struzik poinformował nas, że intensywne rozmowy między samorządami trwają

– Prowadzone są rozmowy między samorządem województwa mazowieckiego a samorządem województwa warmińsko-mazurskiego w zakresie organizacji kolejowych przewozów pasażerskich na styku województw (…). Rozmowy mają na celu określenie warunków możliwej współpracy i założeń dla stworzenia oferty przewozowej dla połączeń kolejowych na odcinku Ostrołęka – Szczytno – Olsztyn – napisała Milewska. Dodaje, że realizacja połączeń od 11 czerwca nie jest możliwa.

Ewentualny termin realizacji połączeń nie jest jeszcze znany, ale w końcu lutego PKP PLK zadeklarowała, że zaplanowała prace na trasie Wielbark – Chorzele. Obejmą one wymianę podkładów na długości prawie 3 km i remont 5 obiektów inżynieryjnych: mostów i przepustów. Specjalna maszyna wyreguluje tory na ponad 21 km linii, a podróżni wsiądą do pociągów z wyremontowanych peronów w Wielbarku i Jesionowcu, przebudowa obejmie także 17 przejazdów kolejowo-drogowych.

– Po realizacji zadania pociągi pokonają odcinek Wielbark – Chorzele z prędkością do 60 km/h, co zapewni sprawny i płynny przejazd w kierunku m.in. Ostrołęki lub Olsztyna czy Ełku. Przywrócenie przejezdności planuje się z końcem trzeciego kwartału bieżącego roku – napisały PKP PLK. Ale w dyskusjach między Stowarzyszeniem Ekonomiki Transportu a warmińsko-mazurskim urzędem marszałkowskim pojawia się nowy termin związany raczej z końcem roku.
I wszystko wskazuje na to, że dopiero od grudnia pojedziemy pociągiem między Olsztynem, Szczytnem a Chorzelami, przy czym wciąż nie wiadomo czy operatorem połączenia będzie Polregio, Koleje Mazowieckie, czy może zapadnie najgorsza z możliwych decyzji o połączeniu z przesiadką w Chorzelach, ze względu na dwóch operatorów. Nieoficjalnie mowa jest o czterech par pociągów, które kursowałyby na pograniczu województw.

Kontrowersje dotyczące przewoźnika na linii

Zaznaczmy, że całkowity koszt modernizacji linii Ostrołęka – Chorzele to blisko 427 mln zł. Zarząd województwa mazowieckiego zdecydo-wał, że prawie 200 mln zł będzie pochodzić z funduszy unijnych w ramach RPO WM i PROW na lata 2014-2020.

Pojawiają się jednak wątpliwości co do bezprzetargowego wyboru operatora dla odcinka, którym zostaną Koleje Mazowieckie. Może to stać w sprzeczności z przepisami IV pakietu kolejowego, o czym piszemy tutaj. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5