W kolejnym, ostatnim już przetargu na wykonanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym i sygnalizacji i urządzeń telekomunikacyjnych na linii E59, zgłosiło się dwóch wykonawców. Trzeci poinformował jedynie, że oferty nie złoży.
Chodzi o zadanie pod długą nazwą "Instalacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym i sygnalizacji oraz urządzeń kolejowej sieci telekomunikacyjnej na odcinku Wronki – Słonice, od km 53,500 do km 81,877 (Lokalne Centrum Sterowania i Sygnalizacji – LCS – w Poznaniu) oraz od km 81,877 do km 128,680 (Lokalne Centrum Sterowania i Sygnalizacji – LCS – w Stargardzie)." To jeden z wielu przetargów,
który skrupulatnie opisywaliśmy na łamach „Rynku Kolejowego”, a który ma doprowadzić do kompleksowej modernizacji odcinka magistrali E59 od Poznania do Szczecina, z którą trzeba się spieszyć.
Przetarg obejmuje nie tylko przygotowanie dokumentacji projektowej z wykonaniem robót budowlanych i instalację urządzeń, ale też świadczenie usług gwarancyjnych. Umowa z wykonawcą będzie obowiązywać aż 220 miesięcy.
W przetargu ofertę złożyło AŽD Praha w konsorcjum z AŽD Polska, wartą 224,5 mln zł netto oraz Bombardier (ZWUS) Transportation z KZA, na kwotę 315 mln zł. Thales Polska poinformował PKP PLK o tym, że nie będzie składał oferty. Obie propozycje przekraczają kosztorys PKP PLK, który opiewa na 187,4 mln zł netto. Warto zwrócić uwagę, że AŽD Praha
wykona prace przy srk na innych odcinkach modernizowanej E59 między Poznaniem a Szczecinem.
PKP PLK musi teraz zdecydować, czy ofertę AŽD przyjąć. W obliczu konieczności szybkiego wykonania prac na magistrali, szanse na to, że zniechęci ją przekroczenie kosztorysu o ponad 37 mln zł są małe.