PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na budowę systemu sterowania ruchem kolejowym na magistrali E59 pomiędzy Poznaniem a Wronkami.
Przetarg na wykonanie srk na ograniczonym odcinku E59 pojawił się na stronach PKP PLK w listopadzie 2017 r. Prace przy systemach mają być prowadzone od końca czerwca 2018 roku do końca grudnia 2020 roku, czyli do terminu granicznego modernizacji całej E59. Zadanie realizowane ma być w trybie „projektuj i buduj”, a jego szacunkowa wartość to 204,7 mln złotych netto, w tym 170,5 mln zł zamówienia podstawowego. Cena jest jedynym kryterium wyboru.
AŻD Praha złożyło ofertę opiewającą na 148,6 zł netto, zaś drugi oferent: konsorcjum Bombardier Transportation i KZA – na 174,3 zł. netto. Obecnie oferty są sprawdzane przez PKP PLK.
Zamówienie powiązane będzie z robotami zasadniczymi realizowanymi w odrębnych kontraktach: przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą linii kolejowej E59, odcinek Poznań Główny – Rokietnica (LOT A) oraz przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą linii kolejowej E59, odcinek Rokietnica – Wronki do km (LOT B).
W kwietniu 2017 roku informowaliśmy, że modernizacja linii Poznań – Szczecin może być jednym z najtrudniejszych do zrealizowania projektów zawartych w Krajowym Programie Kolejowym. PKP PLK zgłosiła go bowiem do realizacji w ramach programu "Łącząc Europę" (CEF), co oznacza, że trzeba go zakończyć do 2020 roku. Zarządca infrastruktury zdecydował, że przed właściwymi pracami roboty wyprzedzające za kilkadziesiąt milionów złotych przeprowadzi spółka z grupy PLK – ZRK DOM.
Więcej na temat czasowo zagrożonych projektów PKP PLK piszemy
tutaj.