Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Skoda, Pesa i Stadler w przetargu na akumulatorowe ezety Kolei Mazowieckich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Koleje Mazowieckie po raz czwarty próbują kupić hybrydowe pociągi zasilane z sieci trakcyjnej i akumulatorów. Tym razem w przetargu pojawiła się dość niespodziewanie duża konkurencja.

Koleje Mazowieckie przeprowadziły już trzy postępowania przetargowe na zespoły trakcyjne z bateriami, dzięki którym mogłyby się poruszać także po niezelektryfikowanych odcinkach linii kolejowych. W trzecim przetargu co prawda pojawiła się oferta Stadlera, jednak okazała się ona dla operatora za droga (więcej na ten temat tutaj).

W czwartym przetargu wreszcie pojawiły się liczne oferty. Najdroższą złożył Stadler Polska - chodzi aż o 371 mln zł brutto za zamówienie podstawowe. Dużo tańsza jest Pesa - 328,5 mln zł brutto. Jedyną realną szansę na zlecenie wydaje się jednak mieć czeskie konsorcjum Skoda Transportation - Skoda Vagonka. Jego propozycja warta 261,7 mln zł netto jest najtańsza, choć po doliczeniu VAT (co powinien zrobić zamawiający) osiągnie 321 mln zł i nie zmieści się bowiem w kosztorysie (275,9 mln zł brutto). 

Warto przypomnieć, że ledwie w tym tygodniu pierwszy elektryczny zespół trakcyjny RegioPanter wyposażony w baterie litowo-jonowe opuścił zakład produkcyjny Škoda Group i rozpoczął jazdy testowe w ośrodku doświadczalnym w Velimiu. Stadler jest już doświadczony w produkcji pojazdów Flirt Akku, z kolei Pesa jeszcze nie ma takich jednostek, choć oferuje je w ramach nowej platformy Regio160.

Koleje Mazowieckie chcą kupić 6 sztuk dwuczłonowych elektryczno-akumulatorowych pojazdów z pakietem naprawczo-pozderzeniowym, z usługą wykonania przeglądów do P3 włącznie na okres do końca 2031 roku. Zamawiający może skorzystać z opcji na zakup kolejnych trzech pojazdów, może też rozszerzyć opcję o przeglądy do stycznia 2032, a także o naprawy P4, wreszcie – może się również zdecydować na serwis aż przez 18 lat.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Podkarpacie ponawia przetarg na nowe pociągi. Znów tylko trzy

Tabor i technika

Podkarpacie ponawia przetarg na nowe pociągi. Znów tylko trzy

Jakub Madrjas 05 kwietnia 2024

Podkarpackie unieważnia przetarg na nowe pociągi

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie unieważniły trzeci przetarg na pociągi bateryjne

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Podkarpacie ponawia przetarg na nowe pociągi. Znów tylko trzy

Tabor i technika

Podkarpacie ponawia przetarg na nowe pociągi. Znów tylko trzy

Jakub Madrjas 05 kwietnia 2024

Podkarpackie unieważnia przetarg na nowe pociągi

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie unieważniły trzeci przetarg na pociągi bateryjne

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5