Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Aż 52 nowe Flirty dla BLS

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-01-2018
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Spółka przewozowa BLS zamówiła 52 pojazdy typu Flirt najnowszej, trzeciej generacji, zastępując nimi pociągi starszych typów. Zakup pojazdów jest związany z planowaną rozbudową połączeń regionalnych o Berno.

Przewodniczący rady nadzorczej firmy Stadler Peter Spuhler i CEO spółki BLS Bernard Guillelmon 15 stycznia podpisali umowę na dostawę 52 pociągów typu Flirt najnowszej generacji. Władze federalne Szwajcarii, kantony i rada nadzorcza BLS przydzieliły środki na zakup pojazdów. Peter Spuhler nie ukrywał zadowolenia, że po piętrowym zespole trakcyjnym MUTZ Stadler wyprodukuje dla BLS także pociągi Flirt najnowszej generacji.

Nowe pojazdy będą się charakteryzować szczególnie lekką konstrukcją zapewniającą wysoką efektywność energetyczną i najwyższy komfort i bezpieczeństwo podróżnym. – Oferta firmy Stadler dotycząca największego zakupu pociągów w historii spółki BLS przekonała nas. Cieszymy się, że będziemy mogli wspólnie opracować nowe pociągi, a w przyszłości zaoferować naszym pasażerom jeszcze bardziej komfortową i niezawodną podróż – powiedział CEO spółki BLS Bernard Guillelmon podczas podpisywania umowy.

BLS zapewnia sobie możliwość skorzystania z opcji, aby zapewnić jednolitą flotę

Nowe pociągi zastąpią pojazdy trzech starszych typów i pozwolą ujednolicić flotę BSL. To znacznie uprości eksploatację, planowanie obiegów i utrzymanie pociągów. Spółka będzie mogła także zrealizować planowaną rozbudowę połączeń regionalnych w kantonie Berno. Zamówienie przewidujące opcję zakupu kolejnych pociągów tego samego typu zapewni przewoźnikowi jednolitą flotę także w planowaniu połączeń w dłuższej perspektywie czasowej.

Klienci będą współtworzyć nowe pociągi

W połowie 2018 roku Stadler udostępni w swoim zakładzie w Bussnang wykonany w skali 1:1 model pociągu – tzw. makietę. Na jej podstawie BLS i Stadler skonkretyzują ostateczne wyposażenie nowych pociągów, np. w obszarze strefy wejścia do pojazdu, rodzaj siedzeń czy wielkość stolików. Spółka BSL włączy w ten proces także przedstawicieli organizacji Pro Bahn, pasażerów i organizacje osób niepełnosprawnych. W ten sposób będą mogły zostać uwzględnione oczekiwania różnych grup pasażerów.

Budowa pierwszego pojazdu rozpocznie się na początku 2019 roku, a w połowie roku zaplanowane są jego testy. Spółka BLS będzie sukcesywnie włączała nowe pociągi do eksploatacji w latach 2021–2025.

Nowe pociągi będą miały długość 105 metrów. Pociągi dla szybkiej kolei miejskiej (28 jednostek) i ruchu RegioExpress (24 jednostki) będę technicznie identyczne. Oba pojazdy będą posiadały niskopodłogowe, obszerne strefy wejścia z miejscami stojącymi, duże okna, półki na bagaże, gniazdka elektryczne w 1. i 2. klasie oraz urządzenia zapewniające dobry zasięg sieci komórkowych. Pociągi dla RegioExpress będą dodatkowo wyposażone w strefę gastronomiczną.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5