Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Awarie szynobusów na Podkarpaciu. Do Horyńca autobusy i hybrydy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
19-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Awarie szynobusów na Podkarpaciu. Do Horyńca autobusy i hybrydy
fot. Henryk Borawski, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Nie kończą się problemy przewoźników regionalnych z dostępnością taboru spalinowego. Pewne komplikacje w tym zakresie wystąpiły ostatnio także w województwie podkarpackim. Aktualnie pociągi nie są jednak zastępowane autobusami.

Ruch pociągów regionalnych na szeregu linii niezelektryfikowanych odbywa się aktualnie z problemami. Są one związane z niedostateczną liczbą czynnych pojazdów spalinowych we flocie operatorów i obecnie występują w województwach mazowieckim (Koleje Mazowieckie) oraz lubuskim, opolskim i wielkopolskim (Polregio), a przejściowo były odczuwalne również w regionie świętokrzyskim (Polregio). Wszędzie tam deficyt taboru jest na tyle duży, że w zamian za część pociągów uruchamiane są autobusy zastępcze, co wpływa na wydłużenie czasu przejazdu i komplikacje dla przewożących np. rower lub wózek dziecięcy.

Autobusem także do Horyńca-Zdroju

Jak poinformowali nas czytelnicy, do podobnych utrudnień w ostatnim czasie dochodziło także w województwie podkarpackim. Zmiany miały być wprowadzane na trasie z Jarosławia do Horyńca-Zdroju (linia kolejowa nr 101). Dziś potwierdził to obsługujący połączenie operator. – Wprowadzenie komunikacji zastępczej odbywało się tam w trybie doraźnym i było spowodowane przyczynami technicznymi, w tym awariami taboru – tłumaczy Zespół Prasowy Polregio.

Przewoźnik podkreśla, że obecnie wszystkie kursy na tej trasie są już obsługiwane taborem szynowym zgodnie z rozkładem jazdy. – Nie prowadzimy też komunikacji zastępczej na innych odcinkach w województwie podkarpackim – usłyszeliśmy. Polregio zapewnia także, że w okresie funkcjonowania zastępczych połączeń autobusowych czas przejazdu pomiędzy Jarosławiem a Horyńcem był zbliżony do rozkładowego czasu przejazdu pociągiem.

Ruch prowadzony dzięki hybrydom

Rozkładowa realizacja kursów nie oznacza przy tym końca problemów taborowych podkarpackiego zakładu spółki. – Pojazdy przeznaczone do obsługi relacji Jarosław – Horyniec-Zdrój są dostosowane do liczby podróżnych. W założeniu rocznym jest to pojazd SA135 wyposażony w 160 miejsc, w tym 68 siedzących. W pojazdach występują jednak awarie, są więc one odsyłane do napraw w ramach gwarancji – usłyszeliśmy w Polregio. Obecnie do realizacji połączeń do Horyńca wystawiane są zatem jednostki hybrydowe (dwunapędowe) spalinowo-elektryczne.

Zgodnie z rocznym planem obsługi podkarpackie hybrydy miały kursować na innych trasach, głównie niezelektryfikowanych, np. do Mielca i Padwi. Zespół Prasowy Polregio podkreśla, że tabor spalinowy i hybrydowy wykorzystywany przez spółkę na Podkarpaciu pozostaje własnością Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. Jako organizator połączeń UMWP decyduje także o kształcie obsługiwanej sieci. – Każda zmiana rozkładu jazdy wymaga akceptacji UMWP – zaznaczył operator.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Podkarpackie: Trwa remont linii Munina – Hrebenne

Infrastruktura

Podkarpackie: Trwa remont linii Munina – Hrebenne

jar, Rynek Kolejowy 25 marca 2020

Podkarpackie: Szansa na większe przewozy na linii Munina – Hrebenne

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Podkarpackie: Trwa remont linii Munina – Hrebenne

Infrastruktura

Podkarpackie: Trwa remont linii Munina – Hrebenne

jar, Rynek Kolejowy 25 marca 2020

Podkarpackie: Szansa na większe przewozy na linii Munina – Hrebenne

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5