Pasażerowie, którzy nabyli przez internet bilety na przejazd pociągami PKP Intercity, mogą przeżyć mały szok. Na bilecie zamiast swojego imienia i nazwiska ujrzą Katarzynę Swiniarską. PKP Intercity zapewnia: taki bilet – pomimo niezgodności imienia i nazwiska z danymi okaziciela biletu – zachowuje ważność.
Problem został po raz pierwszy zauważony we wczesnych godzinach w niedzielę, 6 stycznia, po nocnej przerwie technologicznej internetowego serwisu sprzedaży biletów. Na biletach za odbyte, jak i zaplanowane przejazdy zamiast imienia i nazwiska poszczególnych podróżnych pojawiła się Katarzyna Swiniarska. Jednocześnie problem nie dotyczy nowo kupowanych biletów – te zawierają prawidłowe dane.
Awaria jest problematyczna, gdyż podczas kontroli biletów sprawdzana jest zgodność danych podanych na bilecie z imieniem i nazwiskiem figurującym w dokumencie tożsamości. Przedstawiciele PKP Intercity w korespondencji do podróżnych, którzy zgłosili problem, informowali, że bilety zakupione na 6 stycznia 2019 r. z danymi Katarzyna Swiniarska będą honorowane w pociągach PKP Intercity – każdy bilet ma swój indywidualny numer. Jednocześnie usterka została zgłoszona działowi technicznemu.
Aktualizacja (niedziela 10:00): błąd naprawiany
W niedzielę rano PKP Intercity poinformowało, że zgłoszony błąd jest "w trakcie naprawiania". – Błąd został zgłoszony i jest obecnie naprawiany. Nie będzie dziś problemu z uznawaniem takiego biletu w czasie przejazdu. Przepraszamy za niedogodności związane z funkcjonowaniem systemu – informuje spółka. W chwili obecnej problem nadal nie został w pełni rozwiązany. Niektórym podróżnym z kupowanych przez internet biletów całkowicie zniknęła informacja o imieniu i nazwisku pasażera. Część czytelników informuje nas także o tym, że niektóre bilety są już wystawiane poprawnie – nie wiemy niestety jak dużej liczby podróżnych dotyczy problem.
"W dniu 5 stycznia 2019 r. w systemie sprzedaży internetowej e-IC wystąpiła usterka, która spowodowała, że pobierane bilety (w formacie PDF) zawierają zmienione dane właściciela biletu. PKP Intercity podejmuje działania mające na celu przywrócenie prawidłowych danych na biletach. Osoby, które zakupiły bilet przed wystąpieniem usterki, bezpośrednio po zakupie otrzymały na swój adres e-mail bilet w postaci załącznika PDF, zawierający prawidłowe dane. Niezależnie od tego, podróżni mogą odbywać przejazdy na podstawie biletu z danymi zmienionymi w wyniku usterki. Bilety takie będą uznawane przez drużyny konduktorskie. Za zaistniałe utrudnienia przepraszamy i zapewniamy, że prowadzimy niezbędne działania, które pozwolą na wyeliminowanie błędu" – napisała spółka w komunikacie na swojej stronie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.