Partnerzy serwisu:
Pasażer

Autobusy zamiast pociągów na Hel. Pojadą obok zmodernizowanej linii kolejowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-11-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Autobusy zamiast pociągów na Hel. Pojadą obok zmodernizowanej linii kolejowej
Fot. archiwum RKAutobusy zamiast pociągów na Hel. Pojadą obok zmodernizowanej linii kolejowej
Nowy rozkład jazdy w województwie pomorskim zaskakuje. Zamiast pociągów, równolegle do zmodernizowanej linii 213 na Półwyspie Helskim pojadą przegubowe autobusy.

Połączeń z Gdyni na Hel w nowym rozkładzie będzie więcej niż dotychczas. Internetowy rozkład jazdy pociągów wskazuje, że od 11 grudnia na półwysep będziemy mogli wjechać nie 10, ale 11… chciałoby się napisać – pociągami. Tak jednak nie będzie, bowiem aby dostać się z Władysławowa na Hel w czterech przypadkach konieczna będzie przesiadka na autobus. Wydłuży to czas przejazdu z Gdyni na kraniec półwyspu od 15 do 20 minut. Oczywiście tylko wtedy, jeśli droga nie będzie zakorkowana. Dostaliśmy w tej sprawie już kilka maili.

Dłużej i z przesiadką

– Obecny atrakcyjny czas przejazdu na tej linii powoduje, że kolej jest bezkonkurencyjna. Na pewno nie ma o tej porze roku problemów z przepustowością linii, bo teraz jeździ mniej więcej tyle samo pociągów. Linia w sezonie zarabia z nawiązką na siebie, rekompensując przewoźnikowi mniejsze wpływy z biletów o tej porze roku – pisze do „RK” Krzysztof Kurkowski, który opisuje też incydenty związane z autobusową komunikacją zastępczą, które miały miejsce w czasie modernizacji linii. – Efekt będzie taki, że – podobnie jak miało to miejsce w czasie robót – przed autobusami "kolejowymi" będą jeździły prywatne busy podbierające pasażerów, co skończy się całkowitym wycięciem połączeń "kolejowych". Taką gorzką lekcję dostał miejscowy PKS, który w końcu zaniechał wszystkich pozawakacyjnych kursów – pisze pan Krzysztof. Połączenia autobusami realizowane będą od 11 grudnia 2016 roku do 21 kwietnia 2017.

Modernizacja linii 213 zakończyła się w 2015 roku. Dzięki niej znacząco poprawiły się warunki przewozu pasażerów pomiędzy Gdynią, Władysławowem a Helem. Teraz odcinek między stacjami krańcowymi można pokonać nawet w 1 godzinę i 20 minut. Prace modernizacyjne (które nie wyczerpały jednak potrzeb, głównie w zakresie przepustowości linii), kosztowały 220 milionów złotych.

Autobusy także między Kościerzyną a Chojnicami

Nie tylko na linii kolejowej 213 zamiast pociągów pojadą autobusy. Tak będzie również całorocznie między Kościerzyną a Chojnicami, gdzie zamiast 3 par pociągów wprowadzonych zostanie 4 pary połączeń, z których dwa będą wykonywane autobusami. Dla obu linii trwa obecnie postępowanie przetargowe.

O powód wprowadzania autobus zamiast pociągów zapytaliśmy pomorski oddział Przewozów Regionalnych i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego. Oczekujemy na odpowiedzi z obu instytucji. Tajemnicą poliszynela jest to, że urząd marszałkowski województwa pomorskiego posiada zbyt małą liczbę spalinowych zespołów trakcyjnych. Realizacja rozkładu jazdy na Pomorskiej Kolei Metropolitalnej wyklucza posiadanie większej niż 1 pojazd rezerwy taborowej, co może być przyczyną tego, że marszałek godzi się na zastępowanie pociągów autobusami na innych liniach. Do sprawy wrócimy. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

Elektryfikacja linii na Hel: plusy i minusy

Infrastruktura

Elektryfikacja linii na Hel: plusy i minusy

mj, pr, Rynek-Kolejowy.pl 31 grudnia 2015

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Zintegrowany transport

Warszawa: Aż 31 km nowych tras tramwajowych do 2023 r.

Witold Urbanowicz 02 kwietnia 2017

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Nasze konferencje

Nowości na bocznicach kolejowych – seminarium 12 lipca

Krzysztof Baczyński, Tor-Audytor 01 lipca 2016

Elektryfikacja linii na Hel: plusy i minusy

Infrastruktura

Elektryfikacja linii na Hel: plusy i minusy

mj, pr, Rynek-Kolejowy.pl 31 grudnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5