Pasażerowie Polskiego Busa kupili już 3 miliony biletów autokarowych. Ten wynik firma osiągnęła w ciągu niecałych 2 lat od momentu wejścia na polski rynek. Warto zauważyć, że tylko w ciągu 2012 roku jeden z największych przewoźników kolejowych - PKP Intercity przewiózł o 600 tys. pasażerów mniej niż w roku 2011 roku.
PolskiBus.com, który działa na rynku od czerwca 2011 r., oferuje połączenia autokarowe do 19 miast w Polsce i 5 europejskich lokalizacji w cenach rozpoczynających się od 1 zł plus 1 zł opłaty rezerwacyjnej. Patrząc na statystyki, można odnieść wrażenie, że pasażerowie coraz częściej zamiast podróżować koleją, decydują się na przejazd busem.
Co przemawia na korzyść połączeń autokarowych? Po pierwsze tanie bilety i rozwinięty system zakupów przez internet. - Nasi klienci docenili najwyższą jakość usług PolskiBus.com i zaufali systemowi zakupu biletów przez naszą stronę internetową, o czym świadczą aż 3 miliony sprzedanych biletów. Pasażerowie bardzo chętnie korzystają z intuicyjnej wyszukiwarki połączeń i rezerwują bilety w zaciszu własnego domu. Co istotne, sam proces rezerwacji biletu zajmuje tylko 2 minuty i kilka kliknięć myszką- mówi Grażyna Fałdyga-Król, dyrektor handlowa PolskiBus.com.
Tymczasem podróżny, który chce kupić bilet na przejazd pociągiem PKP Intercity może natrafić na wiele problemów. Musi liczyć się z długimi kolejkami przy kasie. Spółka dysponuje wprawdzie 140 biletomatomatami, które znajdują się na dworcach kolejowych, jednak to wciąż kropla w morzu potrzeb. Podróżny, który decyduje się na podróż koleją nie zawsze może też liczyć na miejsce siedzące, szczególnie wtedy, gdy bilet kupuje na chwilę przed odjazdem.
Dodatkowo do podróżowania pociągiem może zniechęcać tłok i liczne awarie. Pasażerowie skarżą się na przykład, że na linii kolejowej Lublin – Warszawa często psują się lokomotywy, przez co pociągi mają znaczne opóźnienia. Zdaniem kolejarzy problemy są spowodowane tym, że maszyny mają już po 40 lat. Tymczasem, jak informuje PolskiBus.com – „Dysponujemy jednymi z najnowocześniejszych autokarów w Europie. Są to pojazdy wysokiej klasy, o niskim zużyciu paliwa, wyposażone w klimatyzację, darmowe Wi-Fi oraz udogodnienia dla osób niepełnosprawnych”.
Pasażerowie korzystający z usług firmy PolskiBus.com mogą korzystać z bezpłatnego dostępu do Internetu. Gniazdka elektryczne znajdują się pod każdym siedzeniem. Czy na taki sam komfort jazdy może liczyć pasażer pociągu? Spółka PKP Intercity ogłosiła ostatnio przetarg na usługę dostępu do Internetu oraz do treści multimedialnych w swoich pociągach. Jednak usługi będą dostępne w pociągach kursujących jedynie po najbardziej popularnych trasach w Polsce. Nie wiadomo, czy pasażerowie, którzy będą chcieli skorzystać z internetu w pociągu, będą musieli za usługę zapłacić.