Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Austriacy kończą budowę 33-kilometrowego kolejowego tunelu Koralm

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Austriacy kończą budowę 33-kilometrowego kolejowego tunelu Koralm
Fot. ÖBB/Chris Zenz
Piętnaście lat po rozpoczęciu budowy Koleje Austriackie zakończyły budowę pierwszego tunelu Koralm. Przebicie znacznie skróci czas przejazdu pociągów między Karyntią a Styrią. Stworzy też zupełnie nowe możliwości trasowania pociągów, zwłaszcza międzynarodowych.

Tunel, a właściwie pierwszy z dwóch równoległych do siebie jednotorowych tuneli, ma aż 33 kilometry długości i przechodzi pod Alpami na granicy dwóch regionów: Karyntii i Styrii. O tym jak jest istotny świadczy to, że w Austrii nazywany jest budową stulecia.

W ubiegłym tygodniu miały miejsce przejazdy testowe pierwszego pociągu w pierwszym z tunelu, ale nie oznacza to jeszcze, że lada chwila pojadą one pod górami. Otwarcie ruchu planowanego w dwóch równoległych tunelach zakłada się bowiem dopiero na koniec 2025 roku. Konstrukcja wypełni się teraz instalacjami do bezpiecznego prowadzenia ruchu i systemami przeciwpożarowymi, które trzeba będzie testować przez wiele miesięcy. Fragment linii w nowym śladzie między Klagenfurtem a St. Paul im Lavanttal, który stanowi część inwestycji pod nazwą Koralmbahn, będzie działać jednak od grudnia 2023.



W momencie ukończenia projektu Koralmbahn, 47-kilometrowa nowa linia (na której, oprócz tunelu, jest też 100 mostów), po której można będzie jeździć z prędkością 250 kilometrów na godzinę, skróci czas przejazdu między Klagenfurtem a Grazem do 45 minut. Dość powiedzieć, że obecnie w tej relacji jedzie się 2 godziny i 55 minut. Konieczna jest przesiadka. Do tej pory budowa kosztowała 4,7 miliarda euro, przed Austriakami kolejne wydatki

Stworzony zostanie zupełnie nowy ciąg transportu, który włączony będzie do europejskiej sieci korytarzowej. Przewoźnicy pasażerscy już ostrzą sobie zęby na możliwość jazdy po nowej trasie. Koleje Czeskie na przykład chcą uruchomić bezpośredni pociąg Praga – Villach przez Graz i Klagenfurt, z wykorzystaniem linii, mnóstwo nowych relacji stworzą oczywiście Koleje Austriackie. PKP Intercity mogłoby wydłużyć pociągi, które obecnie kończą bieg w Grazu (IC Porta Moravica, Sobieski i nocny Chopin) do Klagenfurtu i Villach (do Villach docierały już polskie wagony, jednak jechały tam inną trasą).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Ogromne utrudnienia na kolei w Austrii

Pasażer

Ogromne utrudnienia na kolei w Austrii

Artur Bogdanowicz 19 lipca 2023

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Pasażer

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Artur Bogdanowicz, współpraca Michał Szymajda 01 lipca 2023

Mimo problemów finansowych drążenie tuneli w Łodzi trwa

Infrastruktura

Zobacz również:

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Ogromne utrudnienia na kolei w Austrii

Pasażer

Ogromne utrudnienia na kolei w Austrii

Artur Bogdanowicz 19 lipca 2023

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Pasażer

Szwajcarzy nie chcą wpuszczać do kraju spóźnionych pociągów z zagranicy

Artur Bogdanowicz, współpraca Michał Szymajda 01 lipca 2023

Mimo problemów finansowych drążenie tuneli w Łodzi trwa

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5