Koleje Słowackie wraz z Kolejami Austriackimi uruchomią latem 2020 roku nocne połączenie Bratysławy, Wiednia z chorwackim Splitem. Będzie odbywać się dwa razy w tygodniu.
ÖBB i ZSSK pozazdrościły
prywatnemu operatorowi RegioJet sukcesu pociągu, który latem 2020 roku codziennie (pod koniec sezonu co dwa dni) kursował pomiędzy Pragą i Bratysławą na chorwackie wybrzeże. Obie państwowe firmy uzgodniły kursowanie dwóch par pociągów nocnych tygodniowo w sezonie letnim z Bratysławy i Wiednia do Splitu.
Według wstępnego założenia pociąg wyjedzie z Bratysławy o 15:51, z Wiednia Głównego o 18:01. Przejedzie przez takie miejscowości jak Graz, Maribor, Celje, Zagrzeb. W Splicie ma być o 9:46. Kurs powrotny zaplanowano na godzinę 16:40 z przyjazdem do Bratysławy o 10:49. Pociąg będzie kursować dwa razy w tygodniu, nie znamy jeszcze cen biletów. Wiemy, że będzie się składał głównie z wagonów kuszetek i sypialnych, nie wiemy jeszcze, który z operatorów wniesie swój wkład w połączenie w postaci wagonów i lokomotywy.
Nowością w połączeniu mają być wagony do przewozu aut. Będzie można z nich skorzystać wsiadając w Wiedniu. W ofercie Kolei Austriackich są już pociągi z autokuszetkami (ÖBB oferuje taką usługę ze stacji Wien Hbf, Graz, Villach i Feldkirch). W 2021 roku plan zakłada dołączenie wagonów do przewozu aut do pociągów kursujących z Hamburga do Innsbrucku i z Wiednia do Livorno.
PKP Intercity obecnie nie posiada ani jednego wagonu do przewozu aut.