Co prawda potencjalny zwycięzca przetargu został przedstawiony jeszcze w grudniu minionego roku, ale dopiero teraz zapadła ostateczna decyzja o podpisaniu umowy. Wiedeński operator – firma Wiener Linien, potwierdziła przyznanie firmie Bombardier kontraktu na dostawę 119 niskopodłogowych tramwajów. Ostatni tramwaj w ramach kontraktu ma zostać dostarczony do Wiednia w 2026 roku.
Wart 419 mln euro kontrakt obejmuje dostawę 119 niskopodłogowych tramwajów Flexity. Umowa zawiera także opcję na zamówienie 37 kolejnych pojazdów. Kontrakt, poza dostawą tramwajów, obejmuje także utrzymanie floty przez kolejne 24 lata.
Jeszcze w 2013 roku firma Wiener Linien poinformowała, że przymierza się do rezygnacji z wcześniejszych planów obejmujących skorzystanie z opcji zamówienia kolejnych tramwajów niskopodłogowych ULF (ang. ultra-low floor) firmy Siemens, których po torach Wiednia będzie kursować łącznie ponad 330 (gdy zostaną sfinalizowane wszystkie kontrakty na dostawy tych pojazdów). W ostatnim postępowaniu, obok Bombardiera, wystartował również Siemens z propozycją wyprodukowania nowocześniejszej wersji tramwajów ULF, jednak ostatecznie zamawiający postawił na ofertę Bombardiera.
Flexity to tramwaje w stu procentach niskopodłogowe. Do tej pory do różnych miast świata producent dostarczył ich ponad trzy tysiące. Realizacja całego zamówienia potrwa osiem lat i obejmuje okres 2018–2026. Całkowity koszt kontraktu to 419 mln euro.
Tramwaje Flexity będą produkowane w Wiedniu, w lewobrzeżnej dzielnicy Donaustadt. Nowe tramwaje od 2018 roku sukcesywnie będą zastępowały flotę wyeksploatowanych pojazdów, których większość została zbudowana w latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. Każdy pojazd będzie miał długość 34 m i będzie zbudowany z pięciu członów. Na pokładzie tramwaju znajdzie się miejsce dla 211 pasażerów.