Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Austria: Nie chcą więcej tramwajów Siemensa. Wolą Bombardiera

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Autor:

lp

Data publikacji:
06-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Austria: Nie chcą więcej tramwajów Siemensa. Wolą Bombardiera
Co prawda potencjalny zwycięzca przetargu został przedstawiony jeszcze w grudniu minionego roku, ale dopiero teraz zapadła ostateczna decyzja o podpisaniu umowy. Wiedeński operator – firma Wiener Linien, potwierdziła przyznanie firmie Bombardier kontraktu na dostawę 119 niskopodłogowych tramwajów. Ostatni tramwaj w ramach kontraktu ma zostać dostarczony do Wiednia w 2026 roku.

Wart 419 mln euro kontrakt obejmuje dostawę 119 niskopodłogowych tramwajów Flexity. Umowa zawiera także opcję na zamówienie 37 kolejnych pojazdów. Kontrakt, poza dostawą tramwajów, obejmuje także utrzymanie floty przez kolejne 24 lata. 

Jeszcze w 2013 roku firma Wiener Linien poinformowała, że przymierza się do rezygnacji z wcześniejszych planów obejmujących skorzystanie z opcji zamówienia kolejnych tramwajów niskopodłogowych ULF (ang. ultra-low floor) firmy Siemens, których po torach Wiednia będzie kursować łącznie ponad 330 (gdy zostaną sfinalizowane wszystkie kontrakty na dostawy tych pojazdów). W ostatnim postępowaniu, obok Bombardiera, wystartował również Siemens z propozycją wyprodukowania nowocześniejszej wersji tramwajów ULF, jednak ostatecznie zamawiający postawił na ofertę Bombardiera.

Flexity to tramwaje w stu procentach niskopodłogowe. Do tej pory do różnych miast świata producent dostarczył ich ponad trzy tysiące. Realizacja całego zamówienia potrwa osiem lat i obejmuje okres 2018–2026. Całkowity koszt kontraktu to 419 mln euro.

Tramwaje Flexity będą produkowane w Wiedniu, w lewobrzeżnej dzielnicy Donaustadt. Nowe tramwaje od 2018 roku sukcesywnie będą zastępowały flotę wyeksploatowanych pojazdów, których większość została zbudowana w latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. Każdy pojazd będzie miał długość 34 m i będzie zbudowany z pięciu członów. Na pokładzie tramwaju znajdzie się miejsce dla 211 pasażerów.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

Wiedeń: Nowy pociąg metra X rozpoczyna jazdy z pasażerami

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Wiedeń: Samochodów ubywa, sprzedaż biletów rośnie

Zintegrowany transport

Wiedeń: Samochodów ubywa, sprzedaż biletów rośnie

Łukasz Malinowski 25 kwietnia 2021

Wiedeń: Nowy Bombardier Flexity wozi pasażerów

Zintegrowany transport

Wiedeń: Nowy Bombardier Flexity wozi pasażerów

Witold Urbanowicz 08 grudnia 2018

Aplikacja Wiener Linien wyróżniona

Warte uwagi

Aplikacja Wiener Linien wyróżniona

Biuro Miasta Wiednia 29 stycznia 2012

Zobacz również:

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

Wiedeń: Nowy pociąg metra X rozpoczyna jazdy z pasażerami

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Wiedeń: Samochodów ubywa, sprzedaż biletów rośnie

Zintegrowany transport

Wiedeń: Samochodów ubywa, sprzedaż biletów rośnie

Łukasz Malinowski 25 kwietnia 2021

Wiedeń: Nowy Bombardier Flexity wozi pasażerów

Zintegrowany transport

Wiedeń: Nowy Bombardier Flexity wozi pasażerów

Witold Urbanowicz 08 grudnia 2018

Aplikacja Wiener Linien wyróżniona

Warte uwagi

Aplikacja Wiener Linien wyróżniona

Biuro Miasta Wiednia 29 stycznia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5