Austria rozszerza i tak ambitny program inwestycji kolejowych. W sumie do 2027 roku ma wydać na infrastrukturę 18,2 mld euro - równowartość ponad 84 mld złotych.
Rada Ministrów Austrii zatwierdziła rozszerzony plan ramowy dla Kolei Austriackich (ÖBB) na lata 2022-2027. Dzięki temu 18,2 mld euro przeznaczone zostanie w rozbudowę i utrzymanie austriackiej sieci kolejowej w najbliższych sześciu latach. Tym samym roczne inwestycje w infrastrukturę wynosić będą 6 mld euro.
W porównaniu z ubiegłym rokiem, roczne wydatki inwestycyjne wzrosną o około 700 mln euro. W planie ramowym ÖBB uwzględniono następujące dodatkowe projekty:
- sfinansowanie projektu dwutorowej rozbudowy linii kolejowej Tullnerfeld między stacjami Herzogenburg i St. Pölten Hbf
- Przyspieszenie planu dwutorowej rozbudowy na trasie Werndorf - Spielfeld-Straß, celem zagęszczenia taktu pociągów na linii z Grazu.
- Szczegółowe przygotowanie rozbudowy „osi Pyhrna”: zabezpieczenie planowania odcinka Kirchdorf an der Krems - Micheldorf, dzięki czemu zapewnione zostanie finansowanie dla planowania wszystkich czterech odcinków osi, włącznie z tunelem Bosruck.
- Północne połączenia dojazdowe do Brenner jako ważna część rozbudowy korytarza Brenner (w stronę Włoch), zapewnienie sfinansowanie budowy czterotorowej rozbudowy odcinka Schaftenau - węzeł Radfeld.
- Rozbudowa dworców węzłowych celem zapewnienia możliwości obsługi większej ilości wydłużonych składów – m.in. Villach Hbf, Ried im Innkreis, Innbruck Hbf oraz Imst-Pitztal.
Austriackie koleje państwowe ÖBB podkreślają, że rozszerzony program inwestycyjny stanowi istotny wkład w ochronę klimatu, ma przyczynić się do podniesienia jakości usług dla pasażerów kolei i stać się ważnym czynnikiem gospodarczym dla austriackich przedsiębiorstw.