Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Austria chce inwestować w połączenia nocne. Inaczej niż pozostałe kraje Europy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-02-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
International Railway Journal/ÖBB

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Austria chce inwestować w połączenia nocne. Inaczej niż pozostałe kraje Europy
Fot. ÖBB
Koleje Austriackie ÖBB zbudowały model wnętrza kolejnej generacji wagonów sypialnych. W ten sposób kolejarze chcą poznać opinie pasażerów dotyczące proponowanego wystroju wagonów. Wszystko w związku z planami odnowy floty obsługującej połączenia nocne.

Plany Austrii są wyjątkiem w skali Europy, ponieważ większość przewoźników tnie połączenia nocne, a nawet całkowicie je likwiduje. Koleje Austriackie zatem jako jedne z nielicznych widzą sens w długoterminowej strategii rozwoju nocnych połączeń.

ÖBB od kilku miesięcy prowadzi negocjacje z Kolejami Niemieckimi w sprawie przejęcia części niemieckich połączeń nocnych. Likwidacja nocnych pociągów z miejscami do spania w Niemczech miałaby nastąpić pod koniec bieżącego roku. Wcześniejsze cięcia w siatce połączeń w Niemczech zostały przeprowadzone w grudniu 2014 roku, jednak nie przełożyło się to na poprawę wyników DB, a to właśnie nierentowność spowodowana niewielkim zainteresowaniem pasażerów powoduje straty w tym sektorze.

To między innymi ze względu na chęć przejęcia części nocnych połączeń na terenie Niemiec, Koleje Austriackie planują zakupy taborowe. Drugi powód to starzejąca się istniejąca flota do obsługi połączeń nocnych.

Nowe wagony mają zapewnić podróżnym więcej prywatności. W każdym przedziale znajdą się cztery miejsca do leżenia, zlokalizowane na dwóch poziomach. W środkowej części przedziału będzie zlokalizowana półka, odgradzająca miejsca do leżenia. Planowane są także specjalne szafki na buty oraz boksy na bagaż. W kuszetkach nie będzie możliwości zmiany konfiguracji przedziału – inaczej niż w istniejących wagonach. Stoliki będą zamontowane na stałe. Dodatkowo, przy każdym miejscu do leżenia znajdą się gniazdka, a także indywidualne oświetlenie.

Model przedziału można zobaczyć w siedzibie ÖBB w Wiedniu. Pasażerowie mogą zgłaszać swoje uwagi kolejarzom. Najcenniejsze zostaną uwzględnione w projekcie wnętrza nowych kuszetek. Na razie ÖBB nie podaje, kiedy ogłosi przetarg na zakup nowych wagonów do połączeń nocnych.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociągi nocne będą obsługiwane także przez Flirty

Pasażer

Nowe wagony dla pociągów nocnych w Wielkiej Brytanii [zdjęcia]

Tabor i technika

Deficytowe nocne pociągi PKP Intercity

Pasażer

Deficytowe nocne pociągi PKP Intercity

jar, Rynek Kolejowy 23 stycznia 2018

SNCF szuka chętnych do przejęcia nocnych pociągów

Biznes

SNCF szuka chętnych do przejęcia nocnych pociągów

lp, Rynek Kolejowy 08 kwietnia 2016

Kutno: Postulaty do rozkładu IC obnażają słabość kolei średniego zasięgu

Pasażer

Zobacz również:

Pociągi nocne będą obsługiwane także przez Flirty

Pasażer

Nowe wagony dla pociągów nocnych w Wielkiej Brytanii [zdjęcia]

Tabor i technika

Deficytowe nocne pociągi PKP Intercity

Pasażer

Deficytowe nocne pociągi PKP Intercity

jar, Rynek Kolejowy 23 stycznia 2018

SNCF szuka chętnych do przejęcia nocnych pociągów

Biznes

SNCF szuka chętnych do przejęcia nocnych pociągów

lp, Rynek Kolejowy 08 kwietnia 2016

Kutno: Postulaty do rozkładu IC obnażają słabość kolei średniego zasięgu

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5