Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Austria: Cementownia inwestuje w pojemniejsze wagony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
30-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Austria: Cementownia inwestuje w pojemniejsze wagony
fot. ÖBB RCG
Koncern budowlany Rohrdorfer kupił 20 nowych wagonów z zabudową RockTainer SAND do przewozu kamienia wapiennego. Ich innowacyjna konstrukcja ma zwiększyć wydajność transportu kolejowego, poprawiając jednocześnie jego wyniki ekologiczne. Aby zmaksymalizować te ostatnie, składy są ciągnięte przez lokomotywy hybrydowe.

Technologia kontenerów RockTainer SAND została opracowana przez ÖBB Rail Cargo Group we współpracy z ich odbiorcami: Rohrdorferem oraz austriacką firmą logistyczną Innofreight. Główną ideą było zwiększenie ładowności. Kontenery osadzono na dwuczłonowym, ośmioosiowym podwoziu InnoWaggon (każdy z wymiennych kontenerów spoczywa na jednej czteroosiowej części pojazdu). Maksymalna ładowność takiej jednostki wynosi 134 tony przy masie własnej 45,7 ton. W jednym składzie można łączyć do sześciu wagonów tego typu (odpowiednik 12 wagonów jednoczłonowych).

Więcej ładunku, mniej hałasu

Nowe nabytki od maja są zatrudnione przy przewozach kamienia wapiennego z kamieniołomu w Ebensee a nieodległą cementownią w Gmunden. Według wyliczeń nowego właściciela nowy tabor pozwoli na zwiększenie wydajności przewozów o 27,6%. Obecnie jednym pociągiem można przetransportować maksymalnie 630 ton surowca, tymczasem wagony RockTainer SAND pozwolą zwiększyć tę wartość aż do 804 ton. W skali sezonu wydobywczego przełoży się to na możliwość przewozu ok. 450 tysięcy ton kamienia wapiennego (odpowiednik 36 tys. kursów ciężarówek o ładowności 12,5 tony) lub na zmniejszenie liczby pociągów o 160 rocznie.

Proces przewozu usprawnia także wydajna technologia rozładunku. Sposób wykonania klap pozwala na redukcję hałasu. Inną innowacją w konstrukcji wagonów, zastosowaną w tym właśnie celu, są karbonowe klocki hamulcowe.

Hybrydy tańsze w eksploatacji

Składy złożone z InnoWaggonów z zabudową RockTainer SAND są ciągnięte przez lokomotywy hybrydowe z rodziny Vectron. Według danych producenta ich zastosowanie pozwala na zaoszczędzenie aż 53% kosztów utrzymania i energii w stosunku do obsługi linii lokomotywami spalinowymi. Dodatkowa korzyść to usprawnienie manewrów na niezelektryfikowanych odcinkach bocznic. Właścicielem Vectronów Dual Mode jest Stern&Hafferl Verkehrsgesellschaft, operator łączący przewozy towarowe z pasażerskimi. Firma obsługuje w Górnej Austrii zarówno ruch kolejowy, jak i autobusowy oraz promowy.

Rohrdorfer to koncern budowlany, produkujący cement, beton i produkty betonowe oraz kruszywa. Centrala firmy mieści się w Bawarii, a jej zakłady działają w Austrii, Niemczech, we Włoszech i na Węgrzech. Producent zadeklarował chęć nadania swojej działalności charakteru neutralnego pod względem emisji gazów cieplarnianych. Zakup nowych wagonów jest jednym z kroków na drodze do tego celu.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Chiński "tramwaj bezszynowy" ma szansę zaistnieć w Australii

Zintegrowany transport

Chiński "tramwaj bezszynowy" ma szansę zaistnieć w Australii

Przemysław Farsewicz 26 listopada 2023

Austria: ÖBB RCG cyfryzuje transport ładunków

Tabor i technika

Austria: ÖBB RCG cyfryzuje transport ładunków

Roman Czubiński 19 lipca 2022

DB Cargo: Testy automatycznego systemu prób hamulcowch

Tabor i technika

Zobacz również:

Chiński "tramwaj bezszynowy" ma szansę zaistnieć w Australii

Zintegrowany transport

Chiński "tramwaj bezszynowy" ma szansę zaistnieć w Australii

Przemysław Farsewicz 26 listopada 2023

Austria: ÖBB RCG cyfryzuje transport ładunków

Tabor i technika

Austria: ÖBB RCG cyfryzuje transport ładunków

Roman Czubiński 19 lipca 2022

DB Cargo: Testy automatycznego systemu prób hamulcowch

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5