Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Austriackie Koleje wymienią cały tabor techniczny. Wielkie zamówienie dla Plasser&Theurer

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Austriackie Koleje wymienią cały tabor techniczny. Wielkie zamówienie dla Plasser&Theurer
wiz. Plasser&Theurer
Austriacki zarządca infrastruktury kolejowej – ÖBB Infrastruktur – zamówił w firmie Plasser&Theurer flotę 56 pojazdów technicznych z napędem hybrydowym. Główne cechy pojazdów to konstrukcja modułowa i poprawiona w stosunku do poprzedników ergonomia. Jak podkreśla producent, jest to największe pojedyncze zamówienie w jego historii.

Proces odnowy taboru technicznego ma pozwolić na sprawniejsze wykonywanie prac utrzymaniowych, zapewniających płynność ruchu kolejowego na eksploatowanych liniach i niepogarszanie się ich parametrów. Szczególne znaczenie ma to w przypadku odcinków położonych w tunelach. ÖBB Infrastruktur za jeden z priorytetów na najbliższe lata uznaje poprawę wydajności procesu utrzymania torów oraz zrównoważenie jego wpływu na środowisko.

Nowa era utrzymania?

Taka właśnie była geneza przetargu na 56 pojazdów technicznych z opcją na 46 kolejnych. Zwycięzcą okazała się firma Plasser&Theurer. W liczącej prawie 70 lat historii producenta nie było wcześniej tak dużego zamówienia. Jak twierdzi firma, kontrakt z ÖBB Infrastruktur oznacza początek nowej ery na rynku maszyn utrzymaniowych.

Zgodnie z życzeniem zamawiającego pojazdy wyposażono w hybrydowy moduł napędowy E³. Jego konfiguracja pozwala na bezemisyjne wykonywanie prac torowych. Konstrukcję zaprojektowano w sposób modułowy. Jak przekonuje Plasser&Theurer, pozwoli to na uproszczenie procesu produkcji oraz odbiorów i łatwiejsze zamawianie części zamiennych. Poza tym konfigurację eksploatowanych już maszyn będzie można łatwo zmieniać, dopasowując ją elastycznie do aktualnych potrzeb.

3 typy zamiast 12

Pojazdy zostaną dostarczone w zaledwie trzech podstawowych typach. Obecnie ÖBB Infrastruktur dysponuje aż 12 rodzajami różniących się konstrukcją i przeznaczeniem maszyn. Korzyścią płynącą z takiego uproszczenia będzie standaryzacja czynności utrzymaniowych, a także skrócenie czasu potrzebnego na szkolenie personelu.

Jak przypomina Plasser&Theurer, Austria jest najbardziej przyjaznym pasażerom kolei krajem Unii Europejskiej. Najwyższe we Wspólnocie są tu zarówno wskaźniki punktualności i zadowolenia pasażerów, jak i liczba podróży koleją w przeliczeniu na tysiąc mieszkańców. Udało się osiągnąć to dzięki systematycznym inwestycjom, przekraczającym 3 mld euro rocznie, jak i dobrej polityce rozkładowej i taryfowej. Również kwestie ochrony środowiska są w Austrii traktowane poważnie: jak informowaliśmy w maju, zarządca infrastruktury wycofał się ze stosowania glifosatu przy odchwaszczaniu torowisk.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5