Partnerzy serwisu:
Przetargi

Atrakcyjny z pochwytem, czyli jak się kupuje tramwaj

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jd, Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Atrakcyjny z pochwytem, czyli jak się kupuje tramwaj
Łódź zamierza kupić 22 niskopodłogowe tramwaje. Jak w każdym przetargu zamawiający dokładnie opisuje, jak ma wyglądać wymarzony przez niego pojazd. MPK w Łodzi robi to bardzo dokładnie, nierzadko poetycko, nie zawsze zrozumiale.

Dokumenty przetargowe, w wypadku każdego tego rodzaju zamówienia niezbędne i ogólnodostępne, nie są może dla każdego ciekawą lekturą. Nie chodzi tylko o specyficzny temat, ale też dość hermetyczną nowomowę. Z jednej strony nie każdy musi znać się na różnych rodzajach instalacji trakcyjnej, czy rozstawie torów. Nie będę więc pochylać się nad tym, że „ślizgi odbieraka nie mogą bocznikować przerwy na sieciowym izolatorze sekcyjnym”, bo dla specjalisty jest to z pewnością zrozumiałe i oczywiste.

Z drugiej strony urzędnicy przygotowujący dokumenty czasem przesadzają z wymyślaniem barokowych określeń, na bardzo proste rzeczy. Na przykładzie łódzkiego zamówienia (załącznik nr 8 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia opisujący przedmiot zamówienia, który wyjaśnia jak ma wyglądać przyszły łódzki tramwaj, liczy 47 stron) spróbuję przybliżyć wam tajemniczy świat, w którym zwykły kasownik może być „systemem oznaczania ważności biletu”, a zamawiającemu zależy na „tapicerowaniach wandaloodpornych”. Kto by na to wpadł?

Łódzki zamawiający uznał, że warto zaznaczyć, że „rozmieszczenie poręczy i uchwytów w tramwaju musi umożliwiać swobodny pochwyt zarówno dla osób o niskim jak i o wyskokiem wzroście” [wszystkie cytaty w pisowni oryginalnej – red.]. Według jednego z internetowych słowników (według Słownika Języka Polskiego PWN w ogóle takiego słowa nie ma) „pochwyt” to rodzaj poręczy przy schodach, lub staromodne określenie porwania. Strach pomyśleć co się będzie w tych tramwajach działo.

Cały felieton na Transporcie-publicznym.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódzka komunikacja rzadziej. Przez choroby pracowników i problemy kadrowe

Zintegrowany transport

Łódzka komunikacja rzadziej. Przez choroby pracowników i problemy kadrowe

Redakcja/inf. pras. 07 października 2022

MPK-Łódź bez przewoźnika dla komunikacji zastępczej do Pabianic

Zintegrowany transport

Łódź: Sieć trakcyjna dla tramwajów na ul. Warszawskiej zdjęta

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódzka komunikacja rzadziej. Przez choroby pracowników i problemy kadrowe

Zintegrowany transport

Łódzka komunikacja rzadziej. Przez choroby pracowników i problemy kadrowe

Redakcja/inf. pras. 07 października 2022

MPK-Łódź bez przewoźnika dla komunikacji zastępczej do Pabianic

Zintegrowany transport

Łódź: Sieć trakcyjna dla tramwajów na ul. Warszawskiej zdjęta

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5