Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

\"Atlas linii kolejowych 2011\" - nowa edycja

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-10-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
\"Atlas linii kolejowych 2011\" - nowa edycja
Wydawnictwo Eurosprinter wypuściło na rynek kolejną edycję swojego „Atlasu linii kolejowych Polski”, tym razem na 2011 r. Jak zapewniają autorzy, publikacja ma wszystkie zalety swojej poprzedniczki, ale dokonano w niej wiele zmian i poprawiono nieścisłości, na które uwagę zwrócili miłośnicy kolei.

Podobnie jak w przypadku poprzedniej edycji, książka jest kopalnią wiedzy na temat sieci kolejowej w naszym kraju. Zawiera ona mapy linii kolei normalno-, szeroko- i wąskotorowych, przemysłowych (piaskowych, górniczych, cegielnianych, torfowych), kolei parkowych, wojskowych i linowych, skansenów, muzeów, pomników kolejowych, mostów, wiaduktów, tuneli, kilometraż i numerację linii, sygnalizacji mechanicznej na stacjach, stacji, przystanków, posterunków odgałęźnych, zakładów przemysłowych z bocznicami, lokomotywowni, mijanek, profile linii górskich, linii zelektryfikowanych i ze zdemontowaną trakcją.

Na temat poprzedniej edycji atlasu pisaliśmy pod koniec września zeszłego roku tak: „Jak słusznie zauważyli autorzy opisywanej publikacji, nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Sami przyznali, że książka zawiera z pewnością błędy, ze względu na ogrom informacji w niej zawartych oraz wielką pracę, jaką należało wykonać, aby atlas ten w ogóle powstał. Rzeczywiście, wyjątkowo uważni czytelnicy z pewnością zauważą kilka nieścisłości, a bibliofile i osoby zwracające szczególną uwagę na stronę edytorską publikacji, mogą odczuć pewien niedosyt. Jednak ta gruba (prawie 450 stron) książka jest pozycją obowiązkową dla wszystkich miłośników kolei, a także osób zainteresowanych historią tego środka transportu”. Autorzy zdali sobie sprawę z niedociągnięć i wprowadzili poprawki oraz bonusy dla czytelników. Oto one:

- wprowadzono oznakowanie stacji, które posiadają sygnalizację mechaniczną, nowe bocznice (nie uwzględnione w poprzedniej edycji), granice województw, wiele nieistniejących kolei zakładowych, rozdzielono kolorystycznie linie szerokotorowe na te z ruchem pasażerskim i tylko z towarowym,

- dodano mapy z Obwodem Kaliningradzkim,

- w powiększonych mapach dodano węzły: Gliwice, Inowrocław, Jaworzno-Szczakowa, Łazy, Piła, Przemyśl i Medyka, Tarnowskie Góry, Tarnów, Trzebinia, Zbąszynek, Żagań, Żary,

- dodano rozdział poświęcony współczesnej sygnalizacji z rysunkami sygnalizatorów,

- pojawiła się również legenda w językach: francuskim, rosyjskim, węgierskim i włoskim,

- z historycznych danych dodano objaśnienia skrótów nazw historycznych kolei,

- uaktualniono mapy i poprawiono błędy w mapach i indeksie posterunków,

- wymieniono co najmniej połowę zdjęć na nowe.


Praca zbiorowa, „Atlas linii kolejowych Polski 2011”, Wydawnictwo Eurosprinter 2011, ISBN 978-83-931006-4-4, 464 str., format A4
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Opóźnienia pociągów Warszawa – Berlin. Zbyt mała rezerwa Husarzy

Tabor i technika

Siemens z kontraktem na cyfryzację floty DB Cargo

Innowacje

Eurosprinter ze Szczecina do Warszawy

Tabor i technika

Eurosprinter ze Szczecina do Warszawy

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, 5 lutego 2010 05 lutego 2010

Polskie Koleje Państwowe w obiektywie uchwycone - recenzja

Warte uwagi

Zobacz również:

Opóźnienia pociągów Warszawa – Berlin. Zbyt mała rezerwa Husarzy

Tabor i technika

Siemens z kontraktem na cyfryzację floty DB Cargo

Innowacje

Eurosprinter ze Szczecina do Warszawy

Tabor i technika

Eurosprinter ze Szczecina do Warszawy

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, 5 lutego 2010 05 lutego 2010

Polskie Koleje Państwowe w obiektywie uchwycone - recenzja

Warte uwagi

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5