Wydawnictwo Eurosprinter wypuściło na rynek kolejną edycję swojego „Atlasu linii kolejowych Polski”, tym razem na 2011 r. Jak zapewniają autorzy, publikacja ma wszystkie zalety swojej poprzedniczki, ale dokonano w niej wiele zmian i poprawiono nieścisłości, na które uwagę zwrócili miłośnicy kolei.
Podobnie jak w przypadku poprzedniej edycji, książka jest kopalnią wiedzy na temat sieci kolejowej w naszym kraju. Zawiera ona mapy linii kolei normalno-, szeroko- i wąskotorowych, przemysłowych (piaskowych, górniczych, cegielnianych, torfowych), kolei parkowych, wojskowych i linowych, skansenów, muzeów, pomników kolejowych, mostów, wiaduktów, tuneli, kilometraż i numerację linii, sygnalizacji mechanicznej na stacjach, stacji, przystanków, posterunków odgałęźnych, zakładów przemysłowych z bocznicami, lokomotywowni, mijanek, profile linii górskich, linii zelektryfikowanych i ze zdemontowaną trakcją.
Na temat poprzedniej edycji atlasu pisaliśmy pod koniec września zeszłego roku tak: „Jak słusznie zauważyli autorzy opisywanej publikacji, nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Sami przyznali, że książka zawiera z pewnością błędy, ze względu na ogrom informacji w niej zawartych oraz wielką pracę, jaką należało wykonać, aby atlas ten w ogóle powstał. Rzeczywiście, wyjątkowo uważni czytelnicy z pewnością zauważą kilka nieścisłości, a bibliofile i osoby zwracające szczególną uwagę na stronę edytorską publikacji, mogą odczuć pewien niedosyt. Jednak ta gruba (prawie 450 stron) książka jest pozycją obowiązkową dla wszystkich miłośników kolei, a także osób zainteresowanych historią tego środka transportu”. Autorzy zdali sobie sprawę z niedociągnięć i wprowadzili poprawki oraz bonusy dla czytelników. Oto one:
- wprowadzono oznakowanie stacji, które posiadają sygnalizację mechaniczną, nowe bocznice (nie uwzględnione w poprzedniej edycji), granice województw, wiele nieistniejących kolei zakładowych, rozdzielono kolorystycznie linie szerokotorowe na te z ruchem pasażerskim i tylko z towarowym,
- dodano mapy z Obwodem Kaliningradzkim,
- w powiększonych mapach dodano węzły: Gliwice, Inowrocław, Jaworzno-Szczakowa, Łazy, Piła, Przemyśl i Medyka, Tarnowskie Góry, Tarnów, Trzebinia, Zbąszynek, Żagań, Żary,
- dodano rozdział poświęcony współczesnej sygnalizacji z rysunkami sygnalizatorów,
- pojawiła się również legenda w językach: francuskim, rosyjskim, węgierskim i włoskim,
- z historycznych danych dodano objaśnienia skrótów nazw historycznych kolei,
- uaktualniono mapy i poprawiono błędy w mapach i indeksie posterunków,
- wymieniono co najmniej połowę zdjęć na nowe.
Praca zbiorowa, „Atlas linii kolejowych Polski 2011”, Wydawnictwo Eurosprinter 2011, ISBN 978-83-931006-4-4, 464 str., format A4