- Koncentrujemy się na rozwoju spółki, zwiększaniu skali jej działalności, rentowności, ale wierzymy, że cele biznesowe można z powodzeniem realizować z uwzględnieniem wartości nadrzędnych, budując przewagę bez szkody dla otoczenia społecznego i środowiska - powiedział w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" prezes firmy ATC Rail, Artur Jadeszko.
Rynek Kolejowy: W porównaniu do zachodnich krajów Europy stan polskiej infrastruktury nie jest do końca zadowalający. Czy nie przeszkadza to w prowadzeniu przewozów intermodalnych?
Artur Jadeszko, prezes ATC Rail: Szklanka jest albo do połowy pełna, albo do połowy pusta. Nie skupiałbym się na mówieniu, że mamy słabą infrastrukturę, ani na narzekaniu, że kolej nie oferuje satysfakcjonujących standardów. Warto koncentrować się na szukaniu rozwiązań i możliwości, bo mamy bardzo gęstą sieć kolejową – drugą w Europie. Tory są, infrastruktura też jest, a przewozy intermodalne to przecież nie przewozy pasażerskie – taki pociąg może jechać wolniej, efektywniej i taniej niż samochód, a przy gęstej siatce połączeń również bardziej terminowo.
Obserwujemy niezwykłą otwartość i przychylność ze strony spółek z Grupy PKP na tego typu rozwiązania, co niewątpliwie pomaga naszym przedsięwzięciom.
Jaka jest rola ATC Rail w spółce ATC Cargo?
Tak naprawdę ATC Rail to start-up. Spółka matka jest dużo starsza, bo działa na rynku od sześciu lat i jeśli chodzi o transport kontenerowy, to jest to aktualnie jeden z czołowym operatorów w Polsce. ATC Cargo obsługuje największe masy ładunkowe. Mam na myśli te, które są liczone na bramach portów. ATC Rail jest spółką zależną ATC Cargo – operatorem intermodalnym, otwartym również dla innych podmiotów realizujących te same usługi, co ATC Cargo. W tym wypadku ATC Cargo jest jednym z głównych Klientów ATC Rail.
Jakie dalsze plany inwestycyjne mają być realizowane w ramach spółki?
Mamy już otwarty terminal w Poznaniu, w tej chwili trwa proces inwestycyjny w Radomsku, gdzie wkrótce ruszy kolejny terminal. Za mniej więcej cztery miesiące planujemy oficjalne otwarcie. W tej chwili wjeżdżamy do Łodzi na zewnętrzny terminal do firmy Spedcont, która świadczy dla nas usługi terminalowe.
Całość artykułu w "Rynku Kolejowym" nr 06/2012. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów Empik