Arriva rozpoczęła w tym miesiącu eksploatację czwartej spalinowej jednostki typu VT628/928. Pojazd o numerze inwentarzowym 657, który wcześniej eksploatowany był przez DB Regio, obsłużył już jeden pociąg specjalny. Wkrótce ma być wynajmowany innym przewoźnikom, bo Arriva chce świadczyć usługi poolu taborowego.
6 października tego roku spółka Arriva RP uruchomiła pociąg nadzwyczajny o nazwie Oil Zug, który był obsługiwany jednostką VT628 oznaczoną jako 628 657 i pozostającą w barwach DB Regio. Pojazd wcześniej nie kursował na trasach obsługiwanych przez przewoźnika, ale był dopuszczony do ruchu po sieci PKP PLK. W minionym sezonie letnim Koleje Niemieckie wystawiały go m.in. do obsługi połączenia Wrocław – Berlin uruchamianego przy współpracy z Kolejami Dolnośląskimi.
Arriva wzmacnia swój pool taborowy Jednostka ta weszła do eksploatacji w polskim oddziale Arrivy. – Pojazd pozostanie na stałe w Polsce – potwierdziła „Rynkowi Kolejowemu” Joanna Parzniewska, PR manager Arrivy RP. – Łącznie z ostatnim sprowadzonym eksploatujemy już cztery tego typu pojazdy – dodała. Poprzednie spalinowe zespoły trakcyjne tego typu dostarczone zostały we wrześniu 2017 r. Dwa miesiące później rozpoczęła się ich regularna eksploatacja liniowa.
Wówczas Arriva zapowiadała, że pojazdy sprowadzone od swojego właściciela – DB –
pozwolą na utworzenie poolu taborowego. Później jeden z zespołów trakcyjnych
kursował na linii z Poznania do Gołańczy, bo Koleje Wielkopolskie wydzierżawiły go w celu czasowego uzupełnienia swojego parku taborowego. Nowo sprowadzona jednostka również ma być wykorzystywana w podobny sposób.
Dobra opinia podróżnych i serwisantów, niskie zużycie paliwa – Wszystkie sprowadzone pojazdy zwiększą dostępny pool taborowy. Otrzymujemy zapytania o wynajem pojazdów od innych przewoźników – powiedziała nam przedstawicielka Arrivy. – Istnieje również możliwość skorzystania z usługi kompleksowej, tj. wynajmu pojazdów razem z obsługa trakcyjną i szkoleniem pracowników z jego obsługi – uzupełniła.
Nasza rozmówczyni podkreśla, że pojazdy VT628 cieszą się dobrą opinią pasażerów, którzy uznają je za komfortowe i ciche. – Są one również dobrze oceniane pod kątem codziennej obsługi operacyjnej. Cechują się niskimi wskaźnikami w zakresie kosztów utrzymania, a w szczególności spalania paliwa – mówi. Przewoźnik nie wyklucza możliwości sprowadzenia do Polski kolejnych spalinowych jednostek tego typu.