Wieloletnie poszukiwania kupca zakończone zostało sukcesem: Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) sprzedają w końcu zadłużonego przewoźnika - Arrivę. Przejęty zostanie on przez amerykańskiego inwestora I Squared Capital, zysk ze sprzedaży przeznaczony zostanie na inwestycje w niemiecką infrastrukturę kolejową. Wstępna umowa została podpisana w minionym tygodniu.
Według informacji podawanych przez niemieckie media, DB zainkasuje 1,6 mld euro. Transakcja ma być zawarta do końca przyszłego roku. Konieczna jest jeszcze zgoda rady nadzorczej przewoźnika i rządu federalnego jako właściciela. W czerwcu tego roku dywizja Arriva Bus Transport Polska
została sprzedana niemieckiemu funduszowi inwestycyjnemu Mutares. Działalność kolejowa w Polsce, wykonywana poprzez spółki Arriva RP oraz Arriva Polska, pozostała w strukturach Grupy Arriva. Nastąpiły za to zmiany w zarządzie spółki kolejowej.
Arriva wykonuje największe przewozy kolejowe i autobusowe na terenie Wielkiej Brytanii, a także w 10 innych krajach. Należą do niej np. czerwone piętrowe autobusy kursujące na terenie Londynu, ale także m.in. szkoły językowe oraz wielu mniejszych przewoźników autobusowych. DB zakupiły zadłużoną już wtedy Arrivę w 2010 roku za 2,7 mld euro. Spotkało się to już wtedy ze sporą krytyką, miało się jednak wpisywać w strategię międzynarodowej ekspansji przewoźnika. Obecne zadłużenie sięgać ma miliarda euro.
DB szuka w dalszym ciągu
kupca na spółkę DB Schenker. Tutaj jednak transakcja będzie z pewnością korzystna, jako że bilanse spółki są pozytywne. Oba przedsięwzięcia, Arriva i Schenker, pochodzą jeszcze z epoki Hartmuta Mehdorna i jego następcy Rüdigera Grube. Obaj kolejni szefowie DB chcieli uczynić z Kolei Niemieckich tzw. „global playera“, w dużej mierze kosztem inwestycji w infrastrukturę, co do dzisiaj pokutuje pogarszającym się jej stanem.