Partnerzy serwisu:
Biznes

Arriva PCC: Mamy plany rozwoju naszej działalności w całej Polsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
19-04-2008
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 19 kwietnia 2008

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Arriva PCC: Mamy plany rozwoju naszej działalności w całej Polsce
- Mamy plany rozwoju naszej działalności w całej Polsce i myślę, że je w dużej mierze zrealizujemy. Nie ukrywamy jednak, że obecnie jest sporo niepewności związanej z procesem regionalizacji przewozów lokalnych - powiedział Damian Grabowski, dyrektor handlowy Arriva PCC podczas konferencji Railway Market Media, poświęconej rosnącym oczekiwaniom pasażerów.

Rynek Kolejowy: Jaka przyszłość rysuje się dla Arriva PCC w najbliższych latach w Polsce? I czy działalność pana firmy przyczyni się do tego, o czym mówimy dziś na konferencji, to znaczy do poprawy warunków podróżowania koleją w Polsce?

Damian Grabowski, dyrektor handlowy Arriva PCC: Mamy plany rozwoju naszej działalności w całej Polsce i myślę, że je w dużej mierze zrealizujemy. Nie ukrywamy jednak, że obecnie jest sporo niepewności związanej z procesem regionalizacji przewozów lokalnych. Trudne początki naszej działalności w Polsce wiele nas nauczyły. Wnioski jakie wyciągnęliśmy z tej trudnej lekcji już teraz są podstawą do wprowadzania nowej jakości dla pasażerów, a z czasem proces ten będzie coraz bardziej zaawansowany.

\

* Damian Grabowski, dyrektor handlowy Arriva PCC (fot. Rynek Kolejowy).

RK: Czy Arriva PCC planuje w najbliższym czasie zakupy taborowe?

D.G.: Oczywiście, mamy takie plany. Jednak, żeby je zrealizować potrzebnych jest kilka czynników, z których najważniejszym jest odpowiednia specyfikacja przetargowa. W szczególności np. okres minimum 12 miesięcy od ogłoszenia wyników przetargu do uruchomienia przewozów. Poza tym ważne, by czas świadczenia usług był dłuższy niż 3 lata. Inaczej koszt zakupionych przez nas pojazdów szynowych może nie zwrócić się na czas. Powinny także zmienić się zasady ustalania cen za energię elektryczną i dostęp do infrastruktury. W pierwszym przypadku, mówię o wprowadzeniu opłaty za rzeczywiście zużytą energię, bo nowe pojazdy są lżejsze i dużo bardziej energooszczędne. W drugim przypadku, PKP PLK powinny uwzględniać fakt, iż nowy tabor w mniejszym stopniu niszczy infrastrukturę kolejową i pobierać za niego mniejsze opłaty. To także zachęciłoby operatorów do inwestowania w nowe pojazdy, ale zdajemy sobie sprawę, że nie każdemu w Polsce przewoźnikowi jest to obecnie na ręke.

RK: Jak Pan ocenia dzisiejszą konferencję? Czy takie spotkania mogą mieć wpływ na poprawę warunków podróżowania w Polsce?

D.G.: Niewątpliwie to dobrze, że w jednym miejscu spotykają się wszyscy zainteresowani i dyskutują na wspólny temat. Zabrakło mi jednak trochę szczegółów dotyczących działalności finansowej spółki operatorskiej tzn. informacji na temat czynników, mogących zmniejszyć koszty pracy przewoźnika, używającego nowy tabor i wspólnego działania producentów na rzecz zmiany tychże czynników.

RK: Dziękujemy!

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5