- Projekt długiej szyny uważamy za strategiczny, o dużym znaczeniu, dla rozwoju polskiej infrastruktury - mówi Sanjay Sammaddar, prezes ArcelorMittal Poland.
- W ubiegłym roku zrealizowaliśmy kilka dużych inwestycji, w tym oczyszczalnie ścieków w naszym oddziale w Krakowie (koszt inwestycji 20 mln zł), zmodernizowaliśmy linię ocynkowania ogniowego w Świętochłowicach (15 mln zł) oraz wyremontowaliśmy wielkie piece nr 2 i nr 3 w Dąbrowie Górniczej (120 mln zł). W lutym uruchomimy nowoczesne centrum serwisowe grodzic oraz projekt długiej szyny (140 mln zł). W naszej koksowni w Zdzieszowicach prowadzimy modernizację wydziału węglopochodnych, który zostanie uruchomiony do 2015 r. Koszt modernizacji przekracza 200 mln zł- powiedział wnp.pl Sanjay Sammaddar, prezes ArcelorMittal Poland.
- Projekt długiej szyny, którego koszt wyniósł 140 mln zł, ma kluczowe znaczenie dla utrzymania i wzmocnienia naszego udziału w rynku. Długa szyna jest wykorzystywana m.in. w infrastrukturze kolei dużych prędkości. Mając na uwadze plany rozwoju infrastruktury kolejowej w Polsce oraz fakt, że HIPH zakłada, iż w ramach nowej perspektywy finansowej UE inwestycje w same linie kolejowe wyniosą 9 mld zł (to o ok. 2/3 więcej niż w 2013 r.), a także rosnący popyt za granicą, jest to strategiczny projekt o dużym znaczeniu dla rozwoju polskiej infrastruktury.
Więcej