Partnerzy serwisu:

AnsaldoBreda zapłaci odszkodowanie Kolejom Belgijskim

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

AnsaldoBreda zapłaci odszkodowanie Kolejom Belgijskim
Koleje Belgijskie SNCB zgodziły się na otrzymanie rekompensaty w wysokości 2,5 mln euro za straty, które przewoźnik poniósł z powodu wadliwych pociągów dużych predkości Fyra V250. Tym samym kończy się postępowanie sądowe w tej sprawie. Teraz już zarówno belgijscy, jak i holenderscy kolejarze, mają wynegocjowane warunki porozumień z producentem.

Belgijscy kolejarze żądali początkowo 27 mln euro odszkodowania oraz ewentualnych kosztów dodatkowych. Jednak po ustanowieniu odszkodowania w wysokości 2,5 mln euro, wszystkie inne roszczenia automatycznie zostaną anulowane, ponieważ obie strony chcą uniknąć ciągnących się latami i kosztownych procesów sądowych.

Ugoda SNCB została osiągnięta jako druga. Wcześniej z producentem porozumiały się Kolej Holenderskie NS, które zamówiły 16 takich samych składów. Dziewięć z nich włoski producent zdołał dostarczyć zamawiającemu, jednak pociągi zaraz po włączeniu do eksploatacji musiały zostać wycofane z obsługi tras, ponieważ wykazywały wiele usterek. Straty Kolei Holenderskich z powodu potężnych problemów związanych z projektem oszacowano ostatecznie na 247 mln euro. Na mocy porozumienia zawartego z producentem pociągów, AnsaldoBreda wypłaci Holendrom odszkodowanie w wysokości 125 mln euro. Porozumienie mówi, że AnsaldoBreda jest zobowiązany do wypłaty dodatkowych kwot, o ile producentowi uda się sprzedać zwrócone przez Koleje Holendsrskie pociągi innemu klientowi.

Porozumienia AnsaldoBredy z NS i SNCB nie kończy jednak ostatecznie sprawy strat spowodowanych fiaskiem całego projektu i problemami przewoźników. Niebawem rusza dochodzenie holenderskiego parlamentu w tej sprawie. Pierwsze przesłuchania mają odbyć się pod koniec tego roku.

Problemy z pociągami pojawiły się już na etapie dostaw. Opóźnienia w harmonogramie sięgnęły kilku lat. Gdy uruchomiono pierwsze składy, okazało się, że pociągi są kompletnie nieprzygotowane do przewozów w warunkach zimowych. dlatego też po kilku dniach eksploatacji, już na początku 2013 roku, trzeba było wycofać je z eksploatacji.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rumuni kupują duńskie spalinowe pociągi o wątpliwej reputacji

Tydzień z firmą

Wojna włoskiego producenta z Kolejami Holenderskimi rozgorzała na dobre

Śšwiat

Włosi będą szukać kupców na psujące się składy Fyra dla Holandii

Śšwiat

Włosi będą szukać kupców na psujące się składy Fyra dla Holandii

IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 19 marca 2014

Zobacz również:

Rumuni kupują duńskie spalinowe pociągi o wątpliwej reputacji

Tydzień z firmą

Wojna włoskiego producenta z Kolejami Holenderskimi rozgorzała na dobre

Śšwiat

Włosi będą szukać kupców na psujące się składy Fyra dla Holandii

Śšwiat

Włosi będą szukać kupców na psujące się składy Fyra dla Holandii

IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 19 marca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5